1994-ben a szezon második futamának adott otthont a Csendes-óceáni Nagydíj helyszíne, Okayama, az Aida nevű pályán. A 3,7 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az időmérő edzésen a legendás brazil 1:10,218-as idővel szerzett pole-pozíciót a Williams-Renault-val. Ez azóta is fennáll, senki nem tudott ennél gyorsabban menni itt.
Igaz, a Formula-1-es versenynaptárból 1995 után kikerült ez a helyszín, ezért is ilyen régi ez a rekord, amin más kategóriákban azért rendeznek versenyeket. Ezek egyike a japán Super Formula-széria, amelynek bajnoka, Hiroaki Ishiura került a legközelebb Senna pályacsúcsához, de még ő is csak 1:12,429-re volt képes 2015-ben.
A sorozat szervezői nagy dobásra készülnek, egy kis engedménnyel megpróbálják felülmúlni a brazil 24 évvel ezelőtti teljesítményét. Az utolsó időmérő edzésen ugyanis körönként kétszer engedélyezik az (IndyCar megoldásához hasonló) előzést segítő OTS gomb megnyomását.
Így sem lesz könnyű dolga, aki Senna csúcsára tör, a többszöri gombnyomás és a jobban tapadó abroncsok ellenére ezen a rövid pályán több, mint két másodpercet kellene javulni az eddigi legjobbhoz képest. A tavalyi pole-pozíciós időhöz képest pedig három teljes másodpercet kellene lefaragni, ami igen ambiciózus vállalkozásnak tűnik.
További nehezítés a mezőny számára, hogy az előrejelzések szerint szombatra és vasárnapra is komoly esőzést jósolnak a pálya környékére. De a türelem rózsát terem, ha idén nem sikerülne a bravúr, akkor jövőre újra megpróbálhatja a mezőny, amikor is a Super Formula a fejlesztett SF19-es autókkal jelentkezik, a várakozások szerint nagyobb leszorítóerővel, mint elődje.