Amint arról nemrégiben beszámoltunk, Heikki Kovalainen idén egy év kihagyás után visszatér a versenysportba, és a japán Super GT-bajnokságban fog indulni a SARD csapat Lexus RC-F típusú sportautójával.
A Lexus ugyebár a Toyota konszern része, amely gyártónak igen komoly múltja, respektje és vélhetően jövője van a motorsportokban, a finn pilóta pedig nem is tagadja, bár a hosszabb távú jövőről egyelőre nem beszéltek a Toyotával, neki más dolgok is jártak az eszében, amikor odakanyarintotta nevét a szerződés aljára.
„Egy ideje sokat törtem a fejem azon, hogy hol és kikkel szeretnék versenyezni az F1-es pályafutásom után. Az első számú kritérium az volt, hogy egy autógyártóval kerüljek kapcsolatba, és a Toyotát mindig nagyon izgalmasnak találtam. Egyelőre nem beszéltünk másról, csak a Super GT-ről, de ki tudja, mit hoz a jövő?!” – mondta el sejtelmesen és nyilván bizakodva a 33 éves finn, aki ezzel mintegy üzent is a japán gyár fejeseinek: ő minden jóban benne van!
„A Toyota a WEC-ben is érdekelt egy nagyon versenyképes autóval, és most a raliprogramja is újraindult, de jelen pillanatban én csak Japánra és a Super GT-re koncentrálok. Először meg kell vetnem a lábam a Toyotánál, letennem néhány jó eredményt az asztalra, más dolgokról nyilván ez után beszélhetünk csak” – vázolta a terveket az egyetlen F1-es győzelmét a 2008-as Magyar Nagydíjon arató, halk szavú pilóta, akiről anno még Lewis Hamilton nyilatkozott úgy, amikor csapattársak voltak a McLarennél, hogy „Heikki egy hihetetlenül jó srác, aki mindig bármi jóra kapható.”
Valahol mostani nyilatkozatában is ezt látjuk visszaköszönni: sportautók, endurance vagy rali, neki mindegy, bármiben szívesen kipróbálná magát. Ez a sokoldalúsága többek között a 2004-es Bajnokok Tornáján is megmutatkozott anno, amikor a döntőben Michael Schumachert egy Ferrari 360 Modena volánjánál legyőzve hódította el a Bajnokok Bajnoka címet. Az volt az első alkalom, hogy sportautót vezetett versenyszerű körülmények között, a japán Super GT-bajnokságban tehát ilyen szempontból szinte teljesen zöldfülűnek fog számítani.
„Nemrég már teljesítettem egy háromnapos tesztet Suzukában, és egészen jól ráéreztem az autóra és a gumikra is. Ez egy nagyon jól vezethető autó, és az egész teszt azt bizonyította számomra, hogy ez egy nagyon profi bajnokság sok jó autóval és csapattal” – osztotta meg első benyomásait Heikki, aki a közeljövőben valószínűleg a SARD és a Morand közös LMP2-es versenygépét is tesztelheti majd, ám elmondása szerint idén a WEC-ben nem szeretne még rajthoz állni, ebben az évben minden erejével a Super GT-re kíván összpontosítani.