Statisztika
Szám szerint: Élen minden körben!
Teljes dominanciának nevezhetjük, ha ugyanaz a csapat vezet egy nagydíj összes körében. Megvizsgáltam, hogy a világbajnokság történetében (1950-től kezdve és a 2014-es Magyar Nagydíjjal zárva) hányszor volt példa ilyen fölényre.
részletekSzám szerint: Az 5 km-es pályaszabvány
A nyolcvanas években az uralkodó pályahossz 4 km volt, 16 versenyhelyszínből egy tucatra valót számoltunk össze ezzel a kiterjedéssel. Csak alsó kivétel volt Long Beach és Monte Carlo a rövidebb körével, és felső kivétel Hockenheim, Monza, ill. Zeltweg a hosszabb körével.
részletekSzám szerint: Hány versenyen át vezették a bajnoki tabellát?
Vajon mely csapatok utazhattak a legtöbbször a következő pályára a tabellaelsőség biztos tudatában? Hány futamon keresztül vezették a konstruktőrök világbajnoki ponttáblázatát?
részletekSzám szerint: Győzedelmes évek - élre törhet a Mercedes
Vajon melyik évben, és melyek voltak a legerősebb, legdominánsabb, győzelmet győzelemre leghatékonyabban halmozó csapatok? Az évekre bontott listára kerüléshez a csapatoknak legalább futamaik felét meg kellett nyerniük, tehát 50%-os győzelmi arányt kellett hozniuk!
részletekSzám szerint: A duplán fontos zárófutam
Ebben az évben először fordul elő a világbajnokság történetében, hogy szabályzatilag, nyíltan támogatják az utolsó pillanatig mesterségesen fenntartott többesélyességet. Most már a látszatra sem ügyelnek, hanem az utolsó futam jelentőségét a duplájára emelték, annak érdekében, hogy növeljék az élboly bizonytalanságát.
részletekSzám szerint: Meddő versenyek
Most azt vizsgáljuk meg, hogy kik voltak a vb-pontot hiányoló, viszonylag sikertelen versenyzők. Vajon hány versenyen át tartott a pontínséges időszakuk? Azaz hányszor teljesítettek ebből a szempontból ""meddő" versenyt?
részletekSzám szerint: Harc a rajtelsőségért
Az időmérés csúcspontja természetesen a Q3, amikor a legjobb pozíciókért kell küzdeni, és a győzelmi esélyt megkaparintani. Ebben az évben is történtek meglepetések a kvalifikációk első vagy második szakaszában, és csak az utolsó etapban (Q3) állt helyre a ""papírforma".
részletekSzám szerint: Akik cserélgették a kolompot
Azok a versenyek élményszámba mennek, amelyeken gyakori váltás van az élen. Nagyon emlékezetesek ezek a helycserék, és jól be is vésődhetnek, hiszen az élen végrehajtott előzések mindig reflektorfénybe kerülnek.
részletekSzám szerint: Forma átmentése a Forma-1-ben
Az időmérő edzéseken mutatott teljesítmény sorrendiségét vetjük össze a versenyen produkált eredményekével. Az időmérő edzést és a versenyt előbb közös nevezőre kell hozni, erre a célra én a vb-pontok rendszerét választottam ki. 2014-ben eddig összesen hat versenyt rendeztek.
részletekSzám szerint: Teljes nemzeti győzelem
A felcsendülő himnusznak általában a győztessel, és a győztes csapattal azonos nemzetiségű nézők örülnek igazán. Ha a versenyző állampolgársága és versenycsapatának székhelye is ugyanaz az ország, akkor csak egyszer játsszák el a szükséges himnuszt.
részletekSzám szerint: ""Megérdemelt" világbajnoki címek
Gyakran elgondolkodnak a rajongók azon, hogy vajon egy adott évben mennyire érdemelte meg a világbajnoki címet az ünnepelt versenyző. Főként akkor születnek ilyen gondolatok a szurkolókban, ha nem kedvencük nyert.
részletekSzám szerint - Előre, fiatalok!
A futamgyőzelemre a legnehezebb szert tenni, mert szakadatlan koncentrációt, tartós és mindenkinél gyorsabb versenytechnikát igényel. Az első rajthelyet megszerezni viszont néhány esetben sikerült - kis túlzással mondva - színtiszta kockáztatással kivívni.
részletek
