Statisztika
Szám szerint - Előre, fiatalok!
A futamgyőzelemre a legnehezebb szert tenni, mert szakadatlan koncentrációt, tartós és mindenkinél gyorsabb versenytechnikát igényel. Az első rajthelyet megszerezni viszont néhány esetben sikerült - kis túlzással mondva - színtiszta kockáztatással kivívni.
részletekSzám szerint - Jogszerű pontok a csapatoknál
Az előző héten a versenyzők által elért eredményeket fésültük egybe, sajátos módon, homogén pontviszonyok között. Akkor minden befutót egységesen 9, 6, 4, 3, 2, 1 ponttal számoltunk, attól függetlenül, hogy melyik évben érte az adott eredményt.
részletekSzám szerint: "Jogszerű" pontlista
Az évtizedek során néhányszor átváltozott a pontozási szisztéma, először 5+1 versenyzőt, később hatot, majd nyolcat, és jelenleg tízet értékelnek és díjaznak világbajnoki pontottal. Ezért nem volna igazságos az összpontszámokat összefésülni.
részletekSzám szerint: Győzelmek gyakorisága
A győzelmi statisztikák lineárisan, csökkenő sorrendbe szedett nyerési darabszámmal rangsorolják a versenyzőket. Ez azonban nem mindig fair. A pilóták eltérő mennyiségű versenyen vettek részt, nem mindenkinek volt ugyanannyi lehetősége futamgyőzelmeket aratni. Nézzük meg, hogy százalékos számítással milyen sorrend alakul ki!
részletekSzám szerint: Rajtolás az első sorból
Az elmúlt éveket vizsgálva találunk példákat szoros időmérő edzésekre, amikor csak pár századmásodperc döntött a pole-pozícióról. Az edzésbeli gyorsaság szemléltetésére talán igazságosabb volna az első rajtsort értékelnünk, tehát az első vagy a második legjobb edzésidőt. Két versenyző ugyanis teljesen tiszta pályát látott maga előtt a rajt előtti pillanatokban, ők foglalták el az előkelő első rajtsort.
részletekSzám szerint: F1-es bajnokok és helyezettek
Ha egy fórumon vérre menő vitát szeretnénk kezdeményezni (vagy csak a sértődékeny tagoktól szeretnénk megszabadulni) csak fel kell tenni a kérdést: ki a valaha volt legjobb versenyző? Aztán hagyni kell, hogy harcoljanak a vélemények és ellenvélemények"
részletekSzám szerint: Időszerű pontszámok Melbourne után
Elkezdődött végre a versenyszezon, vannak végre eredmények is. Frissült a ranglista is természetesen - érdemes elmélyedni rajta. Az utolsó 50 F-1 futam egészen a 2011-es német versenyig nyúlik vissza, onnan kezdve számoltam egybe ötven versenyt, mintha egy hosszú évad volna.
részletekSzám szerint: F1 éremtáblázat
Vajon melyik volt a legeredményesebb csapat a F-1 történetében? Ennek kutatásakor tudni kell, hogy a konstruktőrök részére csak 1958-tól írtak ki külön világbajnokságot. Előtte (de még utána is) találtunk privát résztvevőket, afféle guruló garázsokat, amelyek mögött nem állt autógyár, sőt néha semmilyen bejegyzett vállalkozás sem. Természetesen ezek a résztvevők, bár színesítették a palettát, általában alulszervezettek voltak, ezért nem lehettek képesek egyenletes teljesítményre.
részletekSzám szerint: Aktív évek a Forma-1-ben
Számoltuk már a versenytapasztalatot a rajtok számában, a teljesített távokban. Most egy másik szempontot tekintsünk meg, ahol években számolva lehet a ranglétrán feljebb lépni.
részletekSzám szerint: Éppen jókor jöttek a turbók?
Mindenki megfigyelhette, hogy az elmúlt pár évben milyen ugrásszerűen megnőtt a műszaki megbízhatóság a Forma-1-ben. Egyre kevesebb kiesést láttunk, ezzel egyenes arányban ritkábban volt meglepetésre esély.
részletekSzám szerint: Turbós sikerversenyzők
Új turbókorszak köszönt ránk 2014-ben. Az első turbókorszakot 1979-ben meg Jean-Pierre Jabouille hazai pályás győzelme nyitotta meg. Bár már két évvel korábban is jelen volt a Renault turbója a türelmetlen mezőnyben, csak akkor vették komolyan az ellenfelek a franciák feltöltős gépét, amikor győznie sikerült.
részletekSzám szerint: Ki vitte legtöbbet a kolompot?
Sokan emlékszünk még olyan szezonokra, amikor is egyetlen résztvevő ""bedarálta" minden ellenfelét, nagy fölényben volt a versenyeken. Néha fel-felbukkannak összehasonlítások is, vajon Ayrton Senna jobb volt-e mint Jim Clark. Vajon Michael Schumacher fölényéhez hasonlítható lenne-e Fangio teljesítménye?
részletek
