Statisztika
Szám szerint - Fölényben
Nem könnyű eldönteni, ki volt a ""legerősebb" ellenfél, a leghatékonyabb Formula-1-es versenyző a sport történetében. Kimutatást lehet ugyan készíteni ezernyi szempont szerint, de a lényeg már ott eldől, hogy milyen mutatók szerint készítjük a statisztikát. Tehát hogyan tesszük fel a kérdést.
részletekSzám szerint - Gumigyártók
Az autók, a motorok statisztikái után nézzük meg, hogy a gumigyártók termékei mennyire voltak eredményesek az évtizedek alatt.
részletekSzám szerint - Versenycsapatok dobogós helyezései
A Formula-1-ben 1958 óta írnak ki a csapatok részére is külön világbajnokságot. Ezt a címet másképpen is nevezték, mégpedig Konstruktőrök Nemzetközi Díjának. Az autók tervezőinek, alkotóinak állítva ezzel méltó emléket. Adott évben természetesen győzelmeket, dobogós helyezéseket kellett ehhez a címhez felhalmozni. Statisztikailag még akkor is támaszkodhatunk ezen az eredményekre, ha tudjuk, hogy eltérő értékelési formákkal tűzdelt sporttörténelem az övék. (A hetvenes években például volt arra példa, hogy egy csapaton belül csak a jobb helyezést elért autót pontozták, a másikat már nem).
részletekSzám szerint: Meghajtó motorok
A versenyzők, a csapatok statisztikái kapják a legnagyobb nyilvánosságot, ezek szinte mindig közérdekű adatok. Azért, mert ezek szolgáltatják a legtöbb hivatkozási alapot. Mi ne feledkezzünk meg a sikerek, győzelmek és világbajnoki címek egyik fontos alkotóeleméről, a meghajtó motorokról sem!
részletekSzám szerint - Toro Rosso kimutatás
A Force India után most nézzük meg mit mutatnak a számadatok annak gyakori ellenfeléről. Nemcsak a rajtrácson, hanem a versenyeken is keresztbeverésekkel tarkított fogócskát űznek a Toro Rossóval.
részletekSzám szerint - Force India kimutatás
A nyári szünet jó alkalom arra, hogy mérlegeket vonjunk. Nézzük meg a középmezőny mélyébe csúszott Force India csapatának statisztikáját!
részletekSzám szerint - Mercedes statisztika
Lewis Hamilton magyarországi sikere nemcsak őt magát lepte meg, hanem láthatóan az egész szakmát. Ebből az apropóból tekintsük át a csillagos márka Forma-1-es múltját, versenyzőit, és eredményeit.
részletekSzám szerint - Időszerű pontszámok
Vajon mi lehet a legfrissebb erősorrend? Vajon hogyan lehetne érzékeltetni, és kimutatni a legaktuálisabb jelenkor papírformáját? Néhány éve kezdtem alkalmazni bizonyos számításokhoz, értékelésekhez az ún. Időszerű Pontszám elvét. Az utolsó 50 nagydíj eredményeit veszem alapul.
részletekSzám szerint: Féléves statisztika
Kilenc futam után nézzük meg, milyen mérlegeket lehet készíteni a nyújtott teljesítmények alapján.
részletekSzám szerint - Nürburgring számmisztikája
Az új Nürburging aszfaltcsíkja (amit 1984-ben vettek birtokba a F-1-esek először) volt az első versenypálya, amit teljes egészében számítógéppel terveztek. A négy és fél kilométeres körön Alain Prost rajt-cél győzelmének örülhetett Franciaország, Ron Dennis a McLaren csapatvezetője, a stuttgarti székhelyű Porsche gyár, illetve Mansour Ojjeh a TAG konszern elnöke. Ez a győzelem végül ""csak" az ezüstéremhez járult hozzá.
részletekSzám szerint: Egy százalék
Mario Andretti mondta egyszer, elkeseredésében (1981-ben az Alfa Romeo F1 pilótájaként), hogy ha megszakadnak sem tudnak 1 százalékkal hatékonyabb autót építeni. Első hallásra ez a mennyiség nem tűnik számottevőnek, de ha nekiülünk, és számolunk egy kicsit, akkor meg fogunk döbbenni.
részletekSzám szerint - Istállók a győzelem kapujában
Reménykedve várni az első győzelemre, nagyon nehéz és kemény próbatétel az eredménycentrikus Forma-1-ben. A világ figyelmét, érdeklődését a leginkább a pódium közepéről lehet kivívni. Azzal még a rózsaszínű nőmagazinokba is be lehet kerülni. A szerződésekben rögzített kötelező kincstári optimizmust lehet ugyan sugározni a nyilvánosság felé, bármikor és bármilyen mennyiségben, de a támogatók felé tett ígéreteket muszáj alátámasztani.
részletek