Statisztika
Szám szerint: F1 Eurázsia Bajnokság
1976-ban rendezték az első japán F1 nagydíjat. Ekkor utazott át először a betontorpedók vándorcirkusza Ãzsiába, hivatalos világbajnoki futamra. Utána éveken át az autósport hazájának nevezett Európában találta meg az anyaméh melegét a Forma-1. Európában rendezték a versenyek 2/3 részét. Ãzsia 1987-ben tért vissza, a suzukai futammal, majd attól kezdve sokáig a japán házigazdák képviselték Ãzsiát.
részletekSzám szerint - Negyedéves statisztika
öt futam után nézzük meg, milyen mérlegeket lehet készíteni a nyújtott teljesítmények alapján.
részletekSzám szerint - Grand Slam
Hat Trick-nek nevezik a Formula-1-ben azt fölényes hétvégi teljesítményt, amely során ugyanaz a versenyző futja meg a pole-pozíciós köridőt, a verseny leggyorsabb körét, és mindennek a tetejébe megnyeri a futamot is.
részletekSzám szerint - A turbómotor első aranykora után jöhet a következő!
A hetvenes években a Formula-1-re az volt jellemző, hogy ötletek, találmányok formálhatták, mert átfogó szabálymódosítás hiányában a néha szokásjogokra hivatkozó mezőny kiélvezhette a szabad versenyt (micsoda zene füleinknek)! Hatkerekű autó, hat, nyolc, tizenkét hengeres erőforrással szerelt gépek, szívó vagy turbómotor egyaránt nevezhetett. Az aerodinamikai tökéletességre törekvés 1977-ig csak másodlagos volt, mert a gumikban, a motorok erejében keresték a győzelem receptjét. A sorozat népszerűsége ugrásszerűen megnőtt, hiszen a nagydíjak változatosak és fordulatosak voltak, ""műsorszámmá" váltak, televízióra kívánkoztak.
részletekSzám szerint: Hat-trick
Hat Trick-nek nevezik a Formula-1-ben azt fölényes hétvégi teljesítményt, amely során ugyanaz a versenyző futja meg a pole-pozíciós köridőt, a verseny leggyorsabb körét, és mindennek a tetejébe megnyeri a futamot is.
részletekSzám szerint - Kiesés vezető helyről
Avagy "amikor megcsal az emlékezet" - alcímet is adhatnánk az alábbi összesítésnek. - A számok a racionális világ nyelvén szólnak hozzánk, és első pillantásra hihetetlen eredményeket produkálnak. Már több ezer statisztikát készítettem, ezért ezt az érzést már jól ismerem.
részletekSzám szerint - Dominancia
Néha felvetődik bennünk - főleg ha kedvencünk elveszít egy futamot - hogy ez "igazságtalan", mert bár jó volt, gyors volt - semmiféle nyomot nem hagyott maga után. Ennek pótlására készítettem egy táblázatot.
részletekSzám szerint - Büntetések
Mióta a versenybizottság - expilótákkal közösen - a kisebb vétségekért is jogosult retorziókat érvényesíteni - eljött az árnyalt büntetések korszaka. Az akciójelenetek után - gyakran vitatható - döntéseikkel jelentősen bele tudnak szólni a versenyek későbbi alakulásába. A legnehezebb azt megszokni, hogy egyes eseményeket, inzultusokat csak vizsgálnak - és majd a futam végén hoznak róla döntést. Nekem ez sosem tetszett - a döntéseket még a verseny időtartama alatt, és mielőbb meg kellene hozni. Ãgy az érintett versenyzők, csapatok még ezt figyelembe véve teljesítenék a versenyt, vagy akár változtathatnak taktikát.
részletekSzám szerint - Kínai statisztika: egy szalmaszál a McLarennek?
Az elmúlt kilenc évben született eredmények alapján a McLaren a legsikeresebb csapat Kínában. A sportág egyik legendájává erősödött márkanév ha másba nem is, ebbe a szalmaszálba biztosan belekapaszkodhat. Rájuk is fér a kötelező optimizmus. Ha a McLarennél maradunk, akkor említsük meg azt is, hogy mind Button, mind Perez kedveli és "érzi" is a kínai pályát - hiszen más autókkal is jól teljesítettek rajta.
részletekSzám szerint - Kettős csapatgyőzelmek
Kettős győzelemnek nevezzük manapság a lehengerlő, teljes győzelmet, amikor egy csapat a maximálisan szerezhető pontszámot teljesíti, azaz az első és a második helyen fut célba.
részletekSzám szerint - Mi mindenben dönt az Ausztrál Nagydíj?
Pár nap múlva az izgulós rajongók végre eldobhatják a körömvágó ollót. A Formula-1 világbajnokság nyitófutamát, és a köréje épülő várakozást csak fokozza, hogy a rajongók többsége csodában bízik, titkos esélyesek villantására számít. Nézzük most meg, milyen jelentősége volt a várva-várt idénynyitó futamoknak, mennyire jelezték előre a bajnokság kimenetelét? Számíthatunk-e arra a múlt ismeretében, hogy az ausztrál futam eredménye bepillantás enged a 2013-as üveggömbbe?
részletekSzám szerint - Tortaszeletek
2010-ben a Red Bull, a McLaren és a Ferrari uralta a világbajnokságot, és ez a papírforma szinte minden mérhető területen - így a dobogós helyezések számában is kifejezésre jutott. 2010-ben a Mercedesnek és a Renault-nak is, mint epizódistáknak jutott némi rivaldafény, de a három nagy csapat elvitte a "torta" legnagyobb darabjait.
részletek