DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Szám szerint: A 2014-es csapatok ""felállási erőssége"

A csapatok és a versenyzők együtt érik el eredményeiket, de ezeket külön szokták értékelni. Belefolyni abba a vitába, hogy mostanában az ember szerepe kisebb lett, és mindenki egyformán a technikai feltételek szorításában vergődik, nagyon meddő. Az emberi tudást értékelni az otthoni fotelből pedig könnyen elvihet az elfogultság irányába.

Mindig is meddő vita volt ez a Forma-1-ben, és valószínűleg a jövőben is így lesz. Emellett fura igazságként az emberi teljesítményt magasztalók vesszőparipája is örökéletű marad: nem az autó vezeti az embert, hanem bizony fordítva van. Egy csapat erősségét, hírét a versenyzőinek nívója, tudása, tehetsége, és korábbi eredményessége is fényezi. Amelyik team teheti, azért szerződtet sztárpilótát, mert a jól csengő név segít az üzleti élet akadályait könnyebben leküzdeni - további előnyei mellett.



Viszont tetten érhető az a jelenség is a versenyzők részéről, hogy nem engedik a végletekig kihasználni magukat. Vezeti (tehát dolgozni) és fizetni is a csapatnak (munkáltatónak)? Ez bizony ellentmondás! Ezért érthető Kovalainen lépése, aki kijelentette, hogy nem lesz fizetős pilóta. Igaza van, minden csapatnak van menedzsere, megfelelő udvartartása, ahol mindenki tudja a dolgát, akkor végezze is el. Mi az ő dolga? Talán az, hogy vezessen minél jobban és gyorsabban, és ha rivaldafénybe kerül, nyilatkozzon pozitívan a munkáltatójáról. És itt a pont, a mondat végén.

A 2014-es átszerződésekben azt látjuk, hogy olyan sztár, mint pl. Felipe Massa a mostanság sikertelen Williamset fogja (lélektanilag mindenképp) erősíteni. Eközben a McLaren és a Red Bull eddig nyeretlen második számú pilótára bízza az egyik autóját. Ezért összeadtam a 2014-es csapattársak összes dobogós helyezését, hogy vajon hol lesz a legnagyobb a múlt eredményességének nyomása, "lélektani felhajtóereje".

Számolás nélkül is ki lehet találni, hogy a Ferrari kezd a legerősebb összeállítással 2014-ben.

FERRARI: 172 pódium (Alonso 95 + Raikkönen 77)
MERCEDES: 65 pódium (Hamilton 54 + Rosberg 11)
RED BULL: 62 pódium (Vettel 62 + Ricciardo 0)
McLAREN: 49 pódium (Button 49 + Magnussen 0)
WILLIAMS: 36 pódium (Massa 36 + Bottas 0)
LOTUS: 10 pódium (Grosjean 9 + Maldonado 1)
FORCE INDIA: 3 pódium (Perez 3 + Hülkenberg 0)
SAUBER: 0 pódium (Sutil + Szirotkin)
TORO ROSSO: 0 pódium (Vergne + Kvjat) 

A Caterham és a Marussia 2014-es pilótaszerződései még nincsenek véglegesítve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: