Az ötvenes években még a franciák és britek mutatták a legnagyobb lélekszámot. A hatvanas években egyértelműen a britek kerültek létszámbeli fölénybe, de feltűntek távoli földrészek, egzotikus országok képviselői is.
A hetvenes évek végétől a nyolcvanas évek derekáig az olasz jelenlét túlsúlya volt a meghatározó, évente nyolc-tíz résztvevőt is adtak a versenysorozatnak, ezzel a britek fölénye némileg csökkent.
Az angol utánpótlás kategóriák számának növelésével az olaszokat gyorsan felváltotta a francia/brit többség. A tengerentúlról pedig (Emerson Fittipaldi megjelenése óta) folyamatosan szerepelt brazil pilóta a Forma-1-ben.
Az európai ill. a latin jelenlét aránya nagyjából stagnált.
Az ázsiai versenyzők először csak bérelt autókban, lokálmatadorként jelentek meg a rajtoknál, később rendes szerződéssel is, de sikereket felmutatni aligha tudtak. A japán versenyzők jelenléte később szervesen kapcsolódott a Honda, vagy a Yamaha motorszállítói megállapodásaihoz.
| Futamgyőzelmek 1950-2013 * | |
| Egyesült Királyság | 226 |
| Németország | 145 |
| Brazília | 101 |
| Franciaország | 79 |
| Finnország | 46 |
| Olaszország | 43 |
| Ausztria | 41 |
| Argentína | 38 |
| Ausztrália | 35 |
| Spanyolország | 32 |
| USA | 22 |
| Kanada | 17 |
| Svédország | 12 |
| Új-Zéland | 12 |
| Belgium | 11 |
| Dél-Afrika | 10 |
| Svájc | 7 |
| Kolumbia | 7 |
| Mexikó | 2 |
| Venezuela | 1 |
| Lengyelország | 1 |
* 1950-1960 Indy 500-as versenyek nélkül