DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

SafetyCar

Hamilton: Semmi szükség nem volt a safety carra

A Brit GP győztese kimondta azt, amivel sok szurkoló is egyetért: az F1-es pilóta szerint 2008-ban például jóval több víz volt a pályán. Azt is elárulta, miért ment majdnem neki a biztonsági autónak.

részletek

Az igazi hősök nem rajtolnak safety car mögül

Jules Bianchi balesete óta egyre nagyobb aggodalom látszik kibontakozni az F1-ben amiatt, mert a sport állítólag nem elég biztonságos. De a világon mindenki úgy ért el nagy dolgokat, hogy nem volt óvatos - érvel az elismert szakíró.

részletek

Villeneuve: A safety car nevetséges volt

Kiborította a biztonsági autó mögött töltött hét kör a nedves Monacói Nagydíj elején a szókimondó 1997-es F1-es világbajnokot, aki szerint a versenyzőket nyápicoknak tartják miatta.

részletek

Őrület - 22 safety car egymás ellen Monacóban

Manapság is Mercedesek küzdenek egymással a pályán - jobb esetben - de mi történik, ha 22 csillagos autót teszünk egymás mellé Monacóban - és mind biztonsági autó?

részletek

A safety car írta a bokszkiállások menetét

Talán a három kiállásos gumitaktika lett volna a legkifizetődőbb az F1-es Szingapúri Nagydíjon: a biztonsági autók miatt azonban nagyon kevesen választották ezt az utat.

részletek

Kínai statisztikák - Hamilton végre utolérte önmagát

Hányszor fordult elő, hogy három futamon át ugyanazok a pilóták végezzenek a dobogón, miben hasonlít egymásra Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen ferraris karrierje, és hány F1-es versenyt intettek le a safety car mögött?

részletek

Miért nem szállt ki Ericsson az autóból?

Egy érdekes fórumhozzászólás világíthatja meg, miért tartott mintegy két percen át Ericsson elsüllyedt Sauberjének kimentése a hétvégi malajziai F1-es futamon. A svéd nem igyekezett.

részletek

A BMW M innovatív technológiát mutat be a MotoGP-ben

Március 29-én, a 2015-ös MotoGP világbajnokság szezonnyitó, katari futamán kezdetét vette a BMW M divízió sorozatban tizenhetedik szezonja a világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériájának hivatalos partnereként.

részletek

A MotoGP-ben lesz a legdögösebb Safety Car

Ez persze egy szubjektív kijelentés, de annyi mindenesetre biztos, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leleplezni szánt új BMW M4 Coupé vagány kinézetével és elképesztő teljestményadataival nehéz versenyezni.

részletek

2015-től bevezetik a virtuális safety cart

A 2015-ös szezontól kezdve a sárga zászlós mentések biztonságosabbá tételének érdekében bevezetik a virtuális safety cart az F1-ben. A Le Mans-i stílusú lassú zóna alulmaradt a VSC-vel szemben.

részletek

2015: Több vitatott szabályt is töröltek

Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.

részletek

A virtuális biztonsági autó sohasem fogja helyettesíteni az igazit

Bár már két hétvégén is tesztelték a virtuális safety cart az F1-ben, az FIA szerint még koránt sem biztos, hogy jövőre élesben is bevetnék, azt pedig végképp nem tudják elképzelni, hogy valaha is teljesen átvegye a tényleges biztonsági autó helyét.

részletek