SafetyCar
Kínai statisztikák - Hamilton végre utolérte önmagát
Hányszor fordult elő, hogy három futamon át ugyanazok a pilóták végezzenek a dobogón, miben hasonlít egymásra Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen ferraris karrierje, és hány F1-es versenyt intettek le a safety car mögött?
részletekMiért nem szállt ki Ericsson az autóból?
Egy érdekes fórumhozzászólás világíthatja meg, miért tartott mintegy két percen át Ericsson elsüllyedt Sauberjének kimentése a hétvégi malajziai F1-es futamon. A svéd nem igyekezett.
részletekA BMW M innovatív technológiát mutat be a MotoGP-ben
Március 29-én, a 2015-ös MotoGP világbajnokság szezonnyitó, katari futamán kezdetét vette a BMW M divízió sorozatban tizenhetedik szezonja a világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériájának hivatalos partnereként.
részletekA MotoGP-ben lesz a legdögösebb Safety Car
Ez persze egy szubjektív kijelentés, de annyi mindenesetre biztos, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leleplezni szánt új BMW M4 Coupé vagány kinézetével és elképesztő teljestményadataival nehéz versenyezni.
részletek2015-től bevezetik a virtuális safety cart
A 2015-ös szezontól kezdve a sárga zászlós mentések biztonságosabbá tételének érdekében bevezetik a virtuális safety cart az F1-ben. A Le Mans-i stílusú lassú zóna alulmaradt a VSC-vel szemben.
részletek2015: Több vitatott szabályt is töröltek
Dupla pontok az utolsó futamon? Állórajt a safety car után? A csapat és a versenyző közti beszélgetés korlátozása? Úgy néz ki, a szurkolók mindezeket elfelejthetik, az F1 Bizottság döntött.
részletekA virtuális biztonsági autó sohasem fogja helyettesíteni az igazit
Bár már két hétvégén is tesztelték a virtuális safety cart az F1-ben, az FIA szerint még koránt sem biztos, hogy jövőre élesben is bevetnék, azt pedig végképp nem tudják elképzelni, hogy valaha is teljesen átvegye a tényleges biztonsági autó helyét.
részletekNem változtatnak a biztonsági autós szabályon
A múlt héten merült fel, hogy változtatnak az F1 biztonsági autós szabályán, s a lekörözött autóknak egy extra kört írnak jóvá ezentúl. A javaslatot azonban több okból is elfogadhatatlannak találták.
részletekVáltozhat a safety car szabálya az F1-ben
Biztonsági autó, motorcsere, öt másodperces büntetés, promóciós események, parc ferme – a hétvégén ezekről a témákról tárgyalnak majd, amikor átírják a Formula-1 szabálykönyvét.
részletekAustinban tesztelik a virtuális safety cart
Az F1 mezőnye az USA Nagydíjon új biztonsági technológiát próbál ki, amely átmenet a sárga zászló és a biztonsági autó között. A módszer bevezetéséről később döntenek.
részletekRetro – Az első safety car mindent összekuszált
Napjainkban már megszokott, hogy egy-egy baleset után a biztonsági autó a mezőny élére áll, ám nem volt ez mindig így. Először 1973-ban, Kanadában vetették be a mezőny lassítására szolgáló járművet az F1-ben, ám ahelyett, hogy rendet tett volna, káoszt és zűrzavart hagyott maga után, és órákig nem derült ki, hogy ki is nyerte a futamot.
részletek