A biztonsági autó különös szereplője a Formula-1-es futamoknak – nem azért van ott, hogy versenyezzen a többiekkel, nem célja kavarodást okozni, sőt, egyedüli szerepe, hogy a versenyzők biztonságáról gondoskodjon, mégis óhatatlanul befolyásolja a versenyek menetét, és emiatt sokszor érik kritikák. Hol arra panaszkodnak, hogy rosszkor jött be a pályára vagy ment ki onnan, máskor a sebessége miatt emelnek szót. Erről is beszélt Bernd Maylander, a safety car pilótája.
„Silverstone után néhány versenyző arról beszélt, hogy a safety car túl lassú volt. Érthető, hogy azt kérik, ha verseny van, menjek egy kicsit gyorsabban. De aztán ők is rájönnek, hogy ez egy utcai autó, sportos, de végső soron utcai autó” – beszélt Maylander a gpupdate.net-nek adott interjúban arról, miért teljesíthetetlen kérés, hogy a biztonsági autó gyorsabb legyen, különösen, amikor a körülmények is kockázatosak.
Ilyenkor a pilóták indulatai közvetve Maylanderen csapódnak le, a safety car pilótája azonban nem veszi őket magára. „Ha versenyautóban ülsz és versenyzel, ilyen érzések kavarognak benned. Ott van Lewis is. Arra gondoltam, miért jön ilyen közel hozzám?! De versenymódban van, ezért nem rágódom miatta. Ha problémája lenne velem, biztosan megmondaná. Megértem a pilóták helyzetét.”
Szóba került az is, 17 éve tartó munkájából mely pillanatokra emlékezik legjobban: „Voltak érdekes versenyeink, Fuji 2007-ben, Montreal 2011-ben… olyan versenyek, ahol épp beérsz a bokszutcába, és 30 másodperccel később már újra a pályán vagy. Lehet élvezetesnek, lehet stresszesnek felfogni, de ezért vagyok itt. Ha valami történik, végezned kell a munkád. Emlékszem, Fujiban majdnem kifogytam a benzinből. Szerencsésen beértem a bokszba, a futam újraindult, aztán másik autóba kellett átülnöm, mert nem volt idő tankolni, és újra kihívtak. Szerencsére felkészültek voltunk” – elevenítette fel egyik élményét Maylander.