A Stratégiai Csoport csütörtöki ülésen nem csak a halo bevezetésének elhalasztásáról határozott, hanem arról is, hogy lépéseket tesznek a safety car mögötti rajtok eltörlése érdekében: a tervek szerint amennyiben a pálya alkalmatlan az állórajtra, a versenyzők a biztonsági autók mögött köröznek majd addig, amíg nem találják megfelelőnek a körülményeket. Ekkor viszont az eddigi gyakorlattól eltérően a safety car elhagyja a pályát, és állórajttal kezdődik a futam.
A tervezett szabálymódosítás értelmében a safety car mögötti körök ugyanúgy beleszámítanak a versenytávba, mint eddig, az viszont újdonságot jelent, hogy az első versenytempóban megtett kör végéig tilos lecserélni az esőgumikat. Egyelőre kérdéses, mikor tudják bevezetni a módosítást, egyes hírek szerint akár azonnal, de ha az FIA a hivatalos szabályokba akarja azt foglalni, meg kell várni, amíg a módosítás keresztülmegy az F1 Bizottságon és a Motorsport Világtanácson.
A Stratégiai Csoport arról is megegyezett, hogy 2017-től kezdve a piros zászlós megszakítások során tilos lesz módosításokat végezni az autón, beleértve a kerékcseréket is. Idén Ausztráliában Romain Grosjean erős pontszerzését részben a piros zászló alatti cserének köszönhette, de valószínűleg Sebastian Vettel sem nyerhette volna meg a 2011-es monacói futamot, ha nem kap egy ajándék cserét a hajrában történt tömegbaleset miatti megszakítás miatt.