Retro
Retro – Rekordok a sivatagban
Nem mondhatnánk, hogy a 2007-es Bahreini Nagydíj az F1 története legizgalmasabb versenyeinek egyike volt – ellenben egy ősi rekordot megdöntött Hamilton, egy másikat pedig beállítottak az élmenők.
részletekRetro – Kém nyert egy román előtt Monacóban
Jócskán visszarepülünk az időben mai múltidéző cikkünkben, hiszen ma van az első, az F1-et 21 évvel megelőző Monacói Nagydíj évfordulója, melyet egy későbbi háborús hős nyert meg egy román pilóta előtt.
részletekRetro – Senna legszorosabb győzelme
Csak a klasszikusok közé sorolható az 1986-as jerezi verseny: Senna és a nagyot kockáztató Mansell egymás mellett szelték át a célvonalat, szemre nem lehetett megmondani, ki nyerte a futamot.
részletekRetro – Tarol a szabályt kijátszó Brabham
Elsősorban a technikai megoldásokról beszéltek az 1981-es Argentin Nagydíjon, ahol Piquet-éket nem tudták fülön csípni: még a csapat fizetős versenyzője is remekelt a futamon.
részletekRetro – Senna óta először őrjöngött Brazília
1999-ben ezen a napon rendezték a Brazil Nagydíjat, az F1-es szezon második futamát, ami hosszú idő után végre némi örömöt csalt a hazai rajongók arcára, még ha a győzelemért végül mégis egy Schumacher-Hakkinen csata alakult ki.
részletekRetro – Mezítláb F1-es autóban
Pályafutása elején kinevették a holland nemest, Carel Godin de Beaufortot, akitől a nevettetés sem állt távol, számos emlékezetes lábjegyzettel ajándékozta meg a sport történetét.
részletekRetro – Schumacher taktikai győzelme Imolában
2000-ben ezen a napon rendezték meg az F1-es idény harmadik versenyét, a San Marinó-i Nagydíjat, amelyen ismét egymásnak feszült a kor két legnagyobb alakja, Michael Schumacher és Mika Hakkinen.
részletekRetro – Alonso és McLaren: Győztes páros
2007-ben mindenképpen azok voltak: a spanyol versenyzőnek csupán a második futamig tartott, hogy új csapatával győzni tudjon. Az újonc Hamilton Raikkönent és Massát verte meg.
részletekRetro – Diniz a kemencében!
Az 1996-ban épp ezen a napon rendezett Argentin Nagydíj elsősorban nem a verseny, hanem egy brazil pilóta két szoros egymásutánban következő incidense miatt került be az F1 történelemkönyvébe.
részletekRetro – Aki csak a nácik szerint volt bajnok
1909-ben ezen a napon született meg a háború előtti autóversenyzés egyik utolsó nagy alakja, aki egyszerűségével és technikai szakértelmével tört borsot a Mercedes nagy sztárjainak orra alá.
részletekRetro – A Honda első F1-es versenyzője
A japán vállalat a 60-as években kóstolt bele az autóversenyzés királykategóriájába. Érkezésük önmagában meglepetés volt – pilótaválasztásukkal pedig még inkább felhívták magukra a figyelmet…
részletekRetro – A németek modernkori úttörője
Az egyik utolsó versenyző, aki még nyugat-németként volt tagja az F1-es mezőnynek, karrierje kezdetén néhány olyan eredményt elérve, amivel visszarajzolta megtépázott nemzetét az autósportok térképére.
részletek