DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

Biztonság

Agresszió, gyorshajtás, figyelem megosztás

Tízből nyolc (81%) járművezető több dologgal foglalkozik egyszerre vezetés közben. Erre mutatott rá a LeasePlan Mobility Monitor elnevezésű globális felmérés, melyet a LeasePlan 2015-ben végzett 4000 járművezető részvételével, 17 országban.

részletek

Retro - A legnagyobb svéd reménység tragédiája

1978-ban balesettel kezdődött az F1-es Olasz Nagydíj, melyet botrány, egymásra mutogatás, de mindenek előtt a bajnoki címre esélyes Ronnie Peterson szeptember 11-i tragédiája követett.

részletek

Százmillió autó kulcsát törhetik fel

Ilyen nagyságrendben készültek olyan távirányítós kulcsok az elmúlt két évtizedben, melyeket könnyedén fel lehet törni: a legtöbb probléma a Volkswagen-konszernnél adódott.

részletek

Így kellene szavazni a halo bevezetéséről

A Toro Rosso F1-es pilótája, Carlos Sainz már korábban is hangot adott csalódottságának, amiért a pilótáknak nincs szava a szabályok kialakításakor - a spanyol szerint nekik kellene dönteniük a halóról is.

részletek

2018-ban új halo jöhet, de mi lesz jövőre?

Bernie Ecclestone, az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa egyetért azzal, hogy 2017-ben még nem vezetik be a halót, de eljátszott a gondolattal, ha mégis így lett volna - vajon kit vonnának felelősségre egy súlyos baleset esetén?

részletek

Button ezért tartja helyesnek a halo elhalasztását

A brit pilóta a GPDA elnökségi tagjaként természetesen a biztonsági fejlseztések élharcosa - éppen ezért tartja fontosnak, hogy még több teszten essen át a halo, mielőtt 2018-ban bevetik.

részletek

Itt a legújabb fejvédelmi eszköz: a haloscreen!

Egy török tervező fejében született meg az elmúlt hónapok legjobban citált F1-es fejvédelmi eszközeinek, a halónak és az aeroscreen-nek az ötvözése - vajon a tervek egyszer valósággá válnak?

részletek

Kivitelezhetetlen lehet a „láthatatlan halo”

Az F1-es Német Nagydíj előtt felmerült egy olyan fejvédelmi eszköz ötlete is, amely csak veszély esetén lépne működésbe - de Charlie Whiting szerint az ötlet egyáltalán nem gyakorlatias, sőt, kivitelezhetetlen.

részletek

Rosberg nem érti a halo késleltetésének okát

Nico Rosberg nem érti, miért nem fogják vezetni a Halót 2017-ben - a német pilóta szerint hatalmas előrelépés lenne a biztonság terén az F1-ben, és a kívánt teszteket is végre tudnák hajtani.

részletek

Ezért jó, hogy elhalasztották a halo bevezetését

A 2017-es F1-es szezonban biztosan nem vezetik be halót, a Ferrari és a Red Bull által kipróbált fejvédelmi eszközt - Christian Horner és Gary Anderson is hozott fel érveket amellett, hogy helyes döntés született.

részletek

Csak nehogy megbánjuk, hogy nem jön a halo...

Az F1 biztonságosabb lett volna, a rendszer készen állt a bevezetésre, a csapatok a halo köré tervezték autóikat – a pilóták érdekvédelmi vezetője nem érti, hogy születhetett meg a csütörtöki döntés...

részletek

"Nem akarok több barátot elveszíteni"

Felipe Massa, a Williams versenyzője az Új Szónak adott interjújában őszintén beszélt a Formula-1- jelenlegi biztonságáról, valamint arról, számára mi jelenti jelenleg a legnagyobb problémát a sportban.

részletek