DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 6. szombat

Biztonság

A biztonságos közlekedésért a Hungaroringen

Biztonságban az iskolába. Ez a mottója a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azon kampányának, amely a gyermekek biztonságos közlekedését (és iskolába jutását) célozza, s amelyhez a Hungaroring, ezen belül pedig a Tanpálya is csatlakozott.

részletek

„Elég a biztonsági intézkedésekből!”

Miközben az F1 irányítói folyamatosan tovább szeretnék növelni a pilóták biztonságát, van olyan versenyző, aki szerint már elérték a megfelelő szintet, s mostantól a show-ra kellene koncentrálni.

részletek

Ecclestone: Vettel nem Schumacher

Nyáron a 86 éves üzletember anyósának elrablásától volt hangos a sajtó, de a brit nem érzi úgy, hogy a hétvégén Interlagosban versenyző F1-es mezőnynek félnivalója lenne - a brit Sebastian Vettelre és Michael Schumacherre is kitért.

részletek

Ecclestone falakat építene a kanyarokba!

Az F1 túlságosan biztonságosnak tűnik szerinte, mivel a nézők tudják, hogy senki sem fog meghalni – lehet, hogy nem úgy értette, vagy a szavait kiragadták a kontextusból, de ez egy kicsit meredek...

részletek

„A virtuális safety car haszontalan”

Bár másfél éve sikerrel alkalmazzák, Carlos Sainz szerint a középmezőny pilótáit több alkalommal is hátrányba hozza a biztonsági autó kiváltására is alkalmas megoldás.

részletek

Agresszió, gyorshajtás, figyelem megosztás

Tízből nyolc (81%) járművezető több dologgal foglalkozik egyszerre vezetés közben. Erre mutatott rá a LeasePlan Mobility Monitor elnevezésű globális felmérés, melyet a LeasePlan 2015-ben végzett 4000 járművezető részvételével, 17 országban.

részletek

Retro – A legnagyobb svéd reménység tragédiája

1978-ban balesettel kezdődött az F1-es Olasz Nagydíj, melyet botrány, egymásra mutogatás, de mindenek előtt a bajnoki címre esélyes Ronnie Peterson szeptember 11-i tragédiája követett.

részletek

Százmillió autó kulcsát törhetik fel

Ilyen nagyságrendben készültek olyan távirányítós kulcsok az elmúlt két évtizedben, melyeket könnyedén fel lehet törni: a legtöbb probléma a Volkswagen-konszernnél adódott.

részletek

Így kellene szavazni a halo bevezetéséről

A Toro Rosso F1-es pilótája, Carlos Sainz már korábban is hangot adott csalódottságának, amiért a pilótáknak nincs szava a szabályok kialakításakor - a spanyol szerint nekik kellene dönteniük a halóról is.

részletek

2018-ban új halo jöhet, de mi lesz jövőre?

Bernie Ecclestone, az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa egyetért azzal, hogy 2017-ben még nem vezetik be a halót, de eljátszott a gondolattal, ha mégis így lett volna - vajon kit vonnának felelősségre egy súlyos baleset esetén?

részletek

Button ezért tartja helyesnek a halo elhalasztását

A brit pilóta a GPDA elnökségi tagjaként természetesen a biztonsági fejlseztések élharcosa - éppen ezért tartja fontosnak, hogy még több teszten essen át a halo, mielőtt 2018-ban bevetik.

részletek

Itt a legújabb fejvédelmi eszköz: a haloscreen!

Egy török tervező fejében született meg az elmúlt hónapok legjobban citált F1-es fejvédelmi eszközeinek, a halónak és az aeroscreen-nek az ötvözése - vajon a tervek egyszer valósággá válnak?

részletek