Biztonság
Agresszió, gyorshajtás, figyelem megosztás
Tízből nyolc (81%) járművezető több dologgal foglalkozik egyszerre vezetés közben. Erre mutatott rá a LeasePlan Mobility Monitor elnevezésű globális felmérés, melyet a LeasePlan 2015-ben végzett 4000 járművezető részvételével, 17 országban.
részletekRetro - A legnagyobb svéd reménység tragédiája
1978-ban balesettel kezdődött az F1-es Olasz Nagydíj, melyet botrány, egymásra mutogatás, de mindenek előtt a bajnoki címre esélyes Ronnie Peterson szeptember 11-i tragédiája követett.
részletekSzázmillió autó kulcsát törhetik fel
Ilyen nagyságrendben készültek olyan távirányítós kulcsok az elmúlt két évtizedben, melyeket könnyedén fel lehet törni: a legtöbb probléma a Volkswagen-konszernnél adódott.
részletekÍgy kellene szavazni a halo bevezetéséről
A Toro Rosso F1-es pilótája, Carlos Sainz már korábban is hangot adott csalódottságának, amiért a pilótáknak nincs szava a szabályok kialakításakor - a spanyol szerint nekik kellene dönteniük a halóról is.
részletek2018-ban új halo jöhet, de mi lesz jövőre?
Bernie Ecclestone, az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa egyetért azzal, hogy 2017-ben még nem vezetik be a halót, de eljátszott a gondolattal, ha mégis így lett volna - vajon kit vonnának felelősségre egy súlyos baleset esetén?
részletekButton ezért tartja helyesnek a halo elhalasztását
A brit pilóta a GPDA elnökségi tagjaként természetesen a biztonsági fejlseztések élharcosa - éppen ezért tartja fontosnak, hogy még több teszten essen át a halo, mielőtt 2018-ban bevetik.
részletekItt a legújabb fejvédelmi eszköz: a haloscreen!
Egy török tervező fejében született meg az elmúlt hónapok legjobban citált F1-es fejvédelmi eszközeinek, a halónak és az aeroscreen-nek az ötvözése - vajon a tervek egyszer valósággá válnak?
részletekKivitelezhetetlen lehet a „láthatatlan halo”
Az F1-es Német Nagydíj előtt felmerült egy olyan fejvédelmi eszköz ötlete is, amely csak veszély esetén lépne működésbe - de Charlie Whiting szerint az ötlet egyáltalán nem gyakorlatias, sőt, kivitelezhetetlen.
részletekRosberg nem érti a halo késleltetésének okát
Nico Rosberg nem érti, miért nem fogják vezetni a Halót 2017-ben - a német pilóta szerint hatalmas előrelépés lenne a biztonság terén az F1-ben, és a kívánt teszteket is végre tudnák hajtani.
részletekEzért jó, hogy elhalasztották a halo bevezetését
A 2017-es F1-es szezonban biztosan nem vezetik be halót, a Ferrari és a Red Bull által kipróbált fejvédelmi eszközt - Christian Horner és Gary Anderson is hozott fel érveket amellett, hogy helyes döntés született.
részletekCsak nehogy megbánjuk, hogy nem jön a halo...
Az F1 biztonságosabb lett volna, a rendszer készen állt a bevezetésre, a csapatok a halo köré tervezték autóikat – a pilóták érdekvédelmi vezetője nem érti, hogy születhetett meg a csütörtöki döntés...
részletek"Nem akarok több barátot elveszíteni"
Felipe Massa, a Williams versenyzője az Új Szónak adott interjújában őszintén beszélt a Formula-1- jelenlegi biztonságáról, valamint arról, számára mi jelenti jelenleg a legnagyobb problémát a sportban.
részletek