DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

„A virtuális safety car haszontalan”

Bár másfél éve sikerrel alkalmazzák, Carlos Sainz szerint a középmezőny pilótáit több alkalommal is hátrányba hozza a biztonsági autó kiváltására is alkalmas megoldás.

Jules Bianchi 2014-es suzukai balesetének egyik következménye volt a virtuális biztonsági autó intézményének bevezetése: a pályán lévő autók pozíciói nem változnak, csak kötelezőek lelassítani egy adott sebességre, amíg a veszély elhárul, így anélkül folytatódhat a verseny, hogy a biztonsági autó összeszedné a mezőnyt. Carlos Sainz pont ezt a faktort hiányolja napjaink Forma-1-éből - a Malajziai Nagydíjon háromszor is ez lassította le a mezőnyt, a spanyol pedig egyáltalán nem örült neki.



„Véleményem szerint ez kicsit haszontalan, nem szeretem, és nem is örülök neki” - idézte a Motorsport.com Sainztot a VSC-vel kapcsolatban. „Ha a középmezőnyben autózol, akkor folyamatosan safety caros szakaszokat vársz, hiszen ez újra összerázza a mezőnyt. Persze úgy működik, ahogy kellene, de a pilóták nagyon sokat tudnak játszani az abroncsaikkal, hogy előnybe kerüljenek a kiállások előtt. Ez számodra előnyt, mások számára pedig hátrányt jelenthet, ez pedig zavaró az F1 számára.”

„Ha én vagyok az élen, akkor örülök neki, ha a középmezőnyben vagyok, akkor kevésbé. Sok sorozatban voltam már, ahol hiába tíz másodperces előnnyel rendelkeztél, akkor safety car esetén újra csatáznod kellett. Ebből a szempontból nézve ez a rendszer kicsit igazságosabb, mégsem hiszem azt, hogy a Forma-1-nek erre van szüksége, különösen egy középpilóta számára” - tette hozzá Sainz, akit meglepett, hogy nem bírt el Jolyon Palmer Renault-jával, így már zsinórban negyedik alkalommal maradt pont nélkül.

„Persze az egy kiállás a kezükre játszott” - mondta a spanyol. „Az időmérőn is előttünk voltak, ez pedig megmutatta, hogy milyen remek tempóval rendelkeznek - különösen amiatt, hogy Kevin használt abroncsokon futotta legjobb idejét. Az utolsó etapon lehetett látni, hogy hiába voltak újak a gumijaim, és hiába futottam időmérős tempót 16 körön keresztül, nem lehetett őket utolérni - ezen a pályán pedig nem vártuk volna ezt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: