DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

450 km/órával is száguldhatna egy halóval szerelt autó

Általános bosszankodás lesz úrrá az F1 közönségén, amikor szóba kerül, hogy biztonsági célzattal hamarosan bevezethetik az esztétikailag nem túl előnyös halót. Alexander Wurz azon van, hogy kapjanak is valamit a nézők cserébe.

A versenyzők fejének védelme érdekében kitalált, a pilótafüle elé helyezett halo fejlesztése az idei szezonban indult be komolyabban, hiszen számos szabadedzésen is kísérleteztek vele, és szinte a mezőny minden tagja felmérhette már, mennyire akadályozza őket a látásban az előttük-felettük elhelyezett elem.

A halót leghamarabb 2018-ban vezetheti be az F1, és noha továbbra is vegyesek a vélemények a szükségességével és a kinézetével kapcsolatban, a fejlesztés folyamatát közelről figyelő GPDA-elnök, Alex Wurz szerint elengedhetetlen a mihamarabbi kötelezővé tétele.

halo-raikkonen



„Ha a döntéshozók nem akarják bevezetni, megtehetik, de nekik kell vállalniuk a felelősséget. Ha történne valami, és az adott ország törvényszéke a csapat technikai igazgatóját is bűnrészességgel vádolná egy haláleset miatt, akkor lennie kell valakinek, aki kiáll és felvállalja, hogy leállította a biztonság javítása érdekében végzett fejlesztéseket” - mondta a motorsport-magazin.com weboldalnak Wurz, utalva például Ayrton Senna 1994-es balesetére, amit követően az olasz hatóságok hosszú éveken át meghurcolták a Williams vezetőségét.

Az osztrák egykori pilóta azonban mondott még egy érvet a halo mellett, amely már bizonyára sokkal jobban imponál a nézőknek is: ha az autók biztonsága megengedi, a jelenleginél is lényegesen gyorsabb tempóra lehetnének képesek.

„A halo nem szép, ez nem is vitás. De szeretném folytatni a biztonság 1970-es évek óta tartó folyamatos javítását, ezzel párhuzamosan pedig egyre gyorsabbá tenni az autókat” - mutatott rá Wurz.

„Elérhető lenne, hogy 350 km/óra helyett 450 km/órás sebességet érjenek el az autók, és a jelenlegieknél agresszívabb pályákon versenyezzenek. A néző ekkor azonnal érezné, hogy ő sohasem lenne képes ilyesmire, hiszen már a látvány is ijesztő. Ám ez csak akkor megvalósítható, ha a jelenleginél nagyobb biztonságot szavatolunk, hiszen a sportágunk nem teheti kockára az emberéletet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: