A versenyzők fejének védelme érdekében kitalált, a pilótafüle elé helyezett halo fejlesztése az idei szezonban indult be komolyabban, hiszen számos szabadedzésen is kísérleteztek vele, és szinte a mezőny minden tagja felmérhette már, mennyire akadályozza őket a látásban az előttük-felettük elhelyezett elem.
A halót leghamarabb 2018-ban vezetheti be az F1, és noha továbbra is vegyesek a vélemények a szükségességével és a kinézetével kapcsolatban, a fejlesztés folyamatát közelről figyelő GPDA-elnök, Alex Wurz szerint elengedhetetlen a mihamarabbi kötelezővé tétele.
„Ha a döntéshozók nem akarják bevezetni, megtehetik, de nekik kell vállalniuk a felelősséget. Ha történne valami, és az adott ország törvényszéke a csapat technikai igazgatóját is bűnrészességgel vádolná egy haláleset miatt, akkor lennie kell valakinek, aki kiáll és felvállalja, hogy leállította a biztonság javítása érdekében végzett fejlesztéseket” - mondta a motorsport-magazin.com weboldalnak Wurz, utalva például Ayrton Senna 1994-es balesetére, amit követően az olasz hatóságok hosszú éveken át meghurcolták a Williams vezetőségét.
Az osztrák egykori pilóta azonban mondott még egy érvet a halo mellett, amely már bizonyára sokkal jobban imponál a nézőknek is: ha az autók biztonsága megengedi, a jelenleginél is lényegesen gyorsabb tempóra lehetnének képesek.
„A halo nem szép, ez nem is vitás. De szeretném folytatni a biztonság 1970-es évek óta tartó folyamatos javítását, ezzel párhuzamosan pedig egyre gyorsabbá tenni az autókat” - mutatott rá Wurz.
„Elérhető lenne, hogy 350 km/óra helyett 450 km/órás sebességet érjenek el az autók, és a jelenlegieknél agresszívabb pályákon versenyezzenek. A néző ekkor azonnal érezné, hogy ő sohasem lenne képes ilyesmire, hiszen már a látvány is ijesztő. Ám ez csak akkor megvalósítható, ha a jelenleginél nagyobb biztonságot szavatolunk, hiszen a sportágunk nem teheti kockára az emberéletet.”