Biztonság
„Extrémebb és menőbb pályákat az F1-be!”
A pilóták érdekvédelmi szövetségének elnökeként Alexander Wurz számára természetesen a biztonságos versenyzés a legfontosabb, de sokkal szívesebben látna olyan pályákat a naptárban, ahol a pilóták nem ússzák meg szárazon hibáikat.
részletekBiztonságos vezetés = Olcsóbb autózás
A biztonságos vezetés, a környezettudatos vezetés és a gépjárművek gazdaságos fenntartása egymástól nem különválaszthatók. A felelős vezetési kultúra és közlekedési szokások ugyanis nemcsak biztonságosabbá teszik a gépjárművek vezetését, de hozzájárulnak az alacsonyabb fogyasztáshoz, a kopóalkatrészek lassabb amortizációjához, és így összességében az autók gazdaságosabb fenntartásához.
részletekVerstappen: A pajzs nem fog megvédeni minket
A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég a pajzs névre keresztelt fejvédő-megoldás tökéletesítésére fordította energiáit, a holland F1-es pilóta azonban radikálisan ellentmond bármilyen hasonló eszköznek.
részletekÍgy már menőbbnek néz ki a pajzs
Egy török dizájner megalkotta saját elképzeléseit az F1 legújabb fejvédő megoldásáról, a pajzsról - az eddigi legelegánsabb megoldással van dolgunk?
részletekKiderült, mikor debütál pályán a „pajzs”
Az F1-es Stratégiai Csoport legutóbbi ülésén arról határozott, hogy a halo helyett az úgynevezett pajzsot részesítik előnyben fejvédelem terén, és sajtóhírek szerint az is biztossá vált, hogy mikor mutatkozik be a valóságban.
részletekFontos kérdésekben dönthetnek ma az F1-ben
A Stratégiai Csoport hétfői ülésén több olyan téma is terítékre kerül, melyek a költségek csökkentését, az erőviszonyok kiegyenlítését és a biztonság fejlesztését hivatottak elősegíteni.
részletekAlonso egyáltalán nem fél az Indy 500-tól
Több versenyzőtársa is felhívta a spanyol F1-es pilóta figyelmét a rá Indianapolisban leselkedő veszélyekre, ő azonban nem foglalkozik ezzel, és kíváncsian várja, mit tartogat számára a Brickyard a májusi hónapban.
részletekRendőrök segítenek a Kínai Nagydíj biztonságos megrendezésében
Az FIA úgy döntött, változatlanul haladhat tovább a sanghaji F1-es hétvége programja, a szervezők pedig azt is lehetővé tették, hogy ha vasárnapra romlana az idő, egy mentőautó gyorsan célba juttathasson egy sérült pilótát komoly incidens után.
részletek2017-ben nem lesz halo a szabadedzéseken
A Nemzetközi Automobil Szövetség a színfalak mögött intenzíven dolgozik a fejvédelmi eszköz tökéletesítésén, ám az idei F1-es szezonban már nem fogjuk látni a megoldást a szabadedzések során.
részletekSportolók és világsztárok a közúti biztonságért
A Nemzetközi Automobil Szövetség nagyszabású, #3500LIVES névre keresztelt kampányában F1-es versenyzők, sztársportolók, és más hírességek közreműködésével hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedésre.
részletekSainz bukása új védőfal fejlesztését indította el
Amekkora volt a spanyol F1-es pilóta balesete 2015-ben, Szocsiban, annál nagyobb meglepetést okozott, hogy sértetlenül szállt ki a Toro Rossóból. Az incidens tapasztalataiból kiindulva az FIA új védőfalat tervezett a 2017-es szezonra.
részletek„A halo sem segített volna Bianchin”
A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég kutatást végzett a pilóták között, a fejvédelmi eszközzel kapcsolatban, a többség azonban ellene szavazott - egyikük most felfedte kilétét.
részletek