A tavalyi Forma-1-es szezon második felében minden versenyző kipróbálhatta a halóra keresztelt fejvédő glóriát, akkor még azért, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség minél több adatot gyűjtsön arról, és kiértékelje azokat annak érdekében, hogy ez lesz-e a járható út a pilótafülkék biztonsága terén. Annak ellenére, hogy a testület erre az évre kifejlesztett egy másik megoldást, a pajzsot, ez igencsak kérészéletűnek bizonyult.
Az elemet Sebastian Vettel próbálta ki a Brit Nagydíj egyik szabadedzésén, visszajelzései pedig olyan negatív visszhangot keltettek az egyébként esztétikus megoldás körül, hogy az FIA nem sokkal később bejelentette: kötelezővé teszik a halót 2018-ra. Persze őket érdekelte a legkevésbé, hogy miként festenek majd az F1-es autók, hiszen nem ez volt az elsődleges szempont a tervezésénél és a fejlesztésénél.
Sokan úgy vélik, a Forma-1 DNS-e sérül azzal, hogy valósággal bekeretezik a pilótafülkét - Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke odáig ment, hogy ha itt tartunk, miért nem terveznek már egyből önvezető, versenyző nélküli autókat a sportágban?
Valtteri Bottas, a világbajnokság jelenlegi harmadik helyezettje nem tartozik az ellenzők közé: „Nem hinném, hogy a halo ártani fog a Forma-1-nek” - nyilatkozta a finn az Auto Bildnek. „Ez is egy biztonsági fejlesztés, csakúgy, mint a többi a sportág történetében, amely hasznos a pilóták számára. Az egyetlen hátráltató tényező a súlya, hiszen minél nehezebb egy autó, annál kevésbé lesz izgalmas” - tette hozzá a nastolai.