A halo kötelezővé tételével újra téma a biztonság a Forma-1-ben - a közvélemény csak egy-egy ilyen esemény, vagy baleset kapcsán kezdi el a diskurzust, holott a Nemzetközi Automobil Szövetség megállás nélkül tesz azért, hogy javítson a biztonságon. Herbie Blash, aki régóta Charlie Whiting versenyigazgató jobbkezeként dolgozott az F1-es futamokon, úgy véli, hogy ahogyan eddig, a munka ezután sem állhat le, melyre legfrissebb példaként Billy Monger Brit F4-ben történt balesetét hozta fel.
Az ifjú tehetség egyik társa álló autójába rohant bele frontálisan a sorozat doningtoni fordulóján, mely valósággal felszántotta saját gépe elejét. Monger sérülései olyan súlyosnak bizonyultak, hogy mindkét lábát amputálni kellett - a későbbi vizsgálatok alátámasztották, hogy az előtte lévő autó azon része játszhatott kulcsszerepet a sérülésben, amely megkönnyíti a hátsó emelő beakasztását. Blash utódja, Laurent Mekies májusban technikai direktívában hívta fel a csapatok figyelmét az F1-es gépek módosítására - a brit szakember szerint sok kritikus nem érti meg az FIA biztonság terén tett erőfeszítéseit.
„Amikor a Senna-baleset után együtt dolgoztunk, Max Mosley összehívott egy biztonsági kutatócsoportot, melynek én is a része voltam, és amikor láttam, mekkora munkát fektetnek a pályák, a kerékvetők, a bukóterek és különösen az autók biztonságának javítására, minden évben sikerült előrelépnünk” - idézte Blasht a Crash.net. „Még az olyan apró dolgokkal is, mint az emelő csatlakozási helye, melyet a Monacói Nagydíjra módosítottak, Billy Monger Doningtonban történt balesete után. Az ilyen dolgok azok, melyeket az emberek nem értenek meg, amikor szóba jön, milyen keményen dolgoznak a biztonságon.”