Néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy a Forma-1 vezetősége az úgynevezett pajzs-koncepciót részesíti előnyben a tavaly tesztelt halo helyett – a megoldás várhatóan szeptember elején mutatkozik be élőben, onnantól kezdve pedig intenzív próbáknak vetik alá annak érdekében, hogy meghatározzák, alkalmas-e a 2018-as kötelezővé tételre a sportágban. „Úgy vélem, jobb megoldás, mint a halo – nyilatkozta Adrian Newey, a Red Bull szakembere az Autosportnak.
„Az első dolog, amit ellenőrizni kell a pajzsnál, az a láthatóság. Ha a torzulás mértéke túl nagy, akkor nyilvánvalóan nem lehet szabad utat engedni neki. Az igazat megvallva úgy vélem, nem nagy dolog a zárt pilótafülke, 2018-ra pedig elég szorosnak tűnik a helyzet” – mondta a brit, aki kitért arra is, hogy a leszakadó alkatrészek és kerekek terén is lehetne fejleszteni a biztonságon.
„Még vannak olyan területek, ahol csökkenthetjük a kockázatot, különösen az elrepülő törmelékek és kerekek esetében. A rögzítők még most sem 100%-osak, hiszen a kerekek manapság is leszakadnak az autóról. Az IndyCarban például más elemeket is a karosszériához csatolnak, például az első és hátsó szárnyat, az orrkúpot, és így tovább. Szerintem ez hasznosítható ötlet lenne. Már felvetettük, de eddig nem történt előrelépés az ügyben – de remélem legalább beszélnek róla” – tette hozzá Newey.