Szállhatnak az éterben a vélemények pro és kontra, innen valószínűleg nincs visszaút: jövőre halóval felszerelt autókat fogunk látni a Forma-1-ben. Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség a Hungaroringen részletesen elmagyarázta a fejvédelmi eszköz bevezetésének okait, többen lettek azok, akik úgy gondolják, hogy ezt meg kellett lépni. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az FIA kényszerhelyzetbe került azzal, hogy a Mercedes kiötlötte a megoldást két évvel ezelőtt, hiszen komoly jogi következményei lettek volna annak, ha egy súlyos baleset esetén a halo mégsem kerül fel az autókra.
A brit kihangsúlyozta, hogy anno azért találták ki az egyetlen alkalommal pályára vitt aerocreent, hogy esztétikusabban oldják meg a fejvédelem kérdését, mindazonáltal továbbra sincs kibékülve a halóval. „Amikor én is versenyző voltam, minden együléses autó nyitott volt” - idézte a britet az F1i.com. „Mint hagyományőrző, úgy gondolom, el kell fogadnunk a kockázat jelenlétét. A halo bevezetése az F1-ben azt jelenti, hogy az alsóbb kategóriákban is kötelezővé kell tenni.”
„Kíváncsi vagyok, hogy a szabályozó testület hogyan fogja bevezetni ezt több száz gokarton világszerte? A MotoGP-ben sincs bukókeret. Ha továbbra is hasonlóan folytatjuk a biztonság fejlesztését, a pilóták szerepe egyre kisebb lesz - akkor miért nem vezetünk be önvezető, versenyzők nélküli F1-es autókat?” - tette hozzá Horner.