DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV 6M

A kék ovál három legjobban fogyó autója Európában a Fiesta, a Focus és a Kuga. Ez mindig így lesz?

A szabadidőautó-hullám mára cunamivá változott, amely elmosott számtalan autófajtát. Sorra tűnnek el az egyterűek, a limuzinok és más, korábban divatos külsejű autók. A friss Pumával talán belső ellenséget hozott létre a Ford, mert a Fiesta alapjaira épülő, belépő szintű SUV sok vásárlónál megrezegtetheti a lécet.

menetproba-2020-ford-puma-04



Azért veszélyes a Puma, mert minden téren jól teljesít. A külsejét a legegyszerűbb úgy leírni: kicsinyített Porsche Macan. A jó forma mellé társulnak a bevált fordos „tartozékok”, ami a kiváló vezethetőség, az EcoBoost motorok, a jól kapcsolható váltó és a sok vezetősegéd.

Az új Puma tervezésénél bedobtak egy erős megkülönböztető jegyet, amivel – a jó forma mellett – ki tudnak tűnni a tömegből: ez pedig a használhatóság. Amit felturbóztak egy szokatlan, de ötletes raktérmegoldással.       

menetproba-2020-ford-puma-01_1

Nem kockáztat sokat az, aki előre megjósolja az új Pumáról, hogy sikeres autóvá válik

A praktikusság azzal indul, hogy az üléshuzatok lecipzározhatók, moshatók, ha ez nem lenne elég, más mintázatúra is ki lehet cserélni őket... Az autó méretéhez képest nagy a csomagtartó (465 l), ami a hátsó ülések támlájának az eldöntésével 1216 literre bővíthető. A csomagtartó padlója kétféleképpen állítható, alatta 80 literes tároló lakozik (MegaBox). Ennek az aljára dugót tettek, így a megfogott halat vagy a jégkockákon hűtött italokat nyugodtan lehet benne tárolni és utána a dobozt könnyű kitisztítani. A hátránya: a jobb első ülés alá került a defektmentesítő hab és a kompresszor párosa.

menetproba-2020-ford-puma-03

Az utastér ismerős a többi Fordból, itt is használják az angol nyelven működő központi kijelzőt és a kornak megfelelő, személyre szabható LCD-s műszerfalat.

Aki még nem szokta meg a jól pörgethető háromhengeres turbómotor hangját, az kezdhet ismerkedni vele. Ezzel együtt a 8 liter körüli városi fogyasztással is meg kell barátkoznia. A vigaszt az nyújtja, hogy városon kívül 5,5-6 literrel is el lehet járni. A stop-start rendszert nem fogja a sofőr kikapcsolni, mert a lágy hibrid technika jóvoltából villámgyors az újraindulás. Ezért eltűnt a megszokott önindító, amit az ISG néven futó generátor-önindító egység váltott.

menetproba-2020-ford-puma-02_1

Műszaki adatok:

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV 6M

Hossz/szél./mag.: 4186/1750/1547 mm

Motor: 999 cm3, 125 LE/6000, 210 Nm/1400–4500-ig

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 s

Ár: 6 935 000 Ft (alapár: 5 590 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: