DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Renault Clio 1,3 TCe 130 FAP EDC R. S. Line

A szigorodó környezetvédelmi szabályoknak köszönhetően a Renault-nál is el kell búcsúznunk néhány kifejezetten erős modelltől. Jó hír, hogy a pótlásukra érkezett változatokban sem lesz okunk csalódni…

A Renault is felszállt arra a „vonatra”, amelyet a prémium gyártóktól kezdve egyre többen alkalmaznak. Az új trend az erősnek látszó, megnyerő külsővel rendelkező, de nem szélvészgyors és nem betonkemény rugózású sportos modellek készítése. Az új, immár ötödik generációs Clio R. S. Line változata is ebben a szellemben készült.

menetproba-renault-clio-2020-05-02



Első pillantásra a külső alig változott a korábbi verzióhoz képest, de a látszat csal: az alkatrészek 85 százaléka új. A sportosság kívülről leginkább az R. S. Line feliratokból látszik, látványos légterelők és más látványelemek nincsenek a karosszérián. Belül már szembetűnőbb a sportosság: ízléses piros betétek a műszerfalon, piros csíkok az első üléseken és bőrkormány mutatja, hogy nem átlagos a Clio. A kormány mögött lévő váltófülek is ezt az irányt képviselik.

menetproba-renault-clio-2020-05-01

Az 1990 óta létező modell népszerűségéről sokat elmond, hogy 15 millió példányt gyártottak belőle

A Mercedes, valamint a Nissan és a Renault együttműködésében készült motor 130 lóerőt teljesít. A hajtásláncban nem csak ez a közös munka, a hétsebességes dupla tengelykapcsolós automata váltó is ismerős a stuttgarti modellekből. Ez a fődarab nem annyira illik a sportosnak látszó autóba, mert akadnak késései, ami a mindennapokban történő közlekedésben elfogadható, de „sportolás” közben már kevésbé.

A motor remek arany középutat képvisel, erősebb az átlagos modelleknél, de nem ad annyi dinamikát, ami megrémiszti az átlagos vezetőt. Aki a 130 lóerős turbómotoros kisautótól extrém kis fogyasztást remél, az naiv, nálunk 7,5 literes átlagot produkált a Clio. A közúton mért 5,9 literes érték jól ellensúlyozta a városi fogyasztást, ami időnként meghaladta a 8 litert is.

menetproba-renault-clio-2020-05-03

A rugózás szintén arany középúton működik. Ez a mindennapokban, a hazai utakon nagyon élhetővé teszi a 130 lóerős kiskocsit, mert egész jól kivasalja az úthibákat. A földre leérő első lökhárító típusú lágyság szerencsére hiányzik...

menetproba-renault-clio-2020-05-04

A frissesség nem csak a műszerek felépítésén látszik, a számtalan, jól működő, nem zavaró vezetési segéd is jelzi, hogy új a modell

Az utastérben látszik, hogy friss az autó, mert a kormány mögötti műszerek helyén LCD-kijelző található, ami jól testre szabható. A hétcolos, állított téglalap alakú táblagép pontosan kezelhető, emellett okos volt a Renault, hogy meghagyta a hagyományos klímavezérlő elemeket. Így egy mozdulattal – szinte odanézés nélkül – el lehet végezni a hőmérséklet-szabályzást.                

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4050/1798/1440 mm

Motor: 1333 cm3, 130 LE/5000, 240 Nm/2400

Gyorsulás (0–100 km/h): 9 s

Ár: 6 200 000 Ft (alapár: 4 200 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: