Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 15. péntek
Autó

Hibrid hajtáslánc a világ egyik legsikeresebb terepjárójában

A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egyetlen feltöltéssel akár 55 kilométeren* keresztül kínál károsanyag-kibocsátástól mentes vezetési élményt.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és az iránymutató BMW eDrive hajtáslánc-technológia egyedülálló kombinációja újabb BMW modellben váltja valóra a vezetés hosszú távon fenntartható élményét: az új BMW X3 xDrive30e a bajor prémiumgyártó Sports Activity Vehicle (SAV) modellcsaládjának harmadik olyan tagja, amely plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és intelligens összkerékhajtással, kimagasló sokoldalúság mentén kínál páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kecsegtető, zéró emissziójú mobilitást. A négyhengeres benzinmotor és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia elektromos motorja együtt 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes, miközben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a jövőbe mutató BMW eDrive hajtáslánc-technológia egyedülálló kombinációja a 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztást 2,1 – 2,4 literre*, a kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátást pedig 49 – 54 grammra* csökkenti. Az új BMW X3 xDrive30e kombinált energiafogyasztása 16,4 – 17,2 kWh* / 100 km. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 51 – 55 kilométer* tisztán elektromos meghajtást garantál.

P90374469_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv_resize

Az új BMW X3 xDrive30e sorozatgyártásban kínált első példányai 2019 decemberében gurulnak le a bajor prémiumgyártó egyesült államokbeli, Spartanburgban működő üzemének gyártósorairól, ahol az új BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatai is készülnek. Az újdonság piaci premierje 2020 tavaszán veszi kezdetét. Az új BMW X3 xDrive30e bevezetésével a BMW tovább folytatja hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra épülő portfólió-fejlesztési stratégiáját, amellyel ügyfelei egyre átfogóbb igényeinek maradéktalan kielégítését is biztosítja. A prémium középkategória világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő SAV modellje 2020-tól a BMW márka első olyan gépkocsijává érik, amelyet belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megvásárolhatnak a bajor prémiumgyártó ügyfelei.

Sports Activity Vehicle modell agilis vezethetőséggel, kiváló terepjáró képességekkel és páratlan belső hatékonysággal

Az új BMW X3 xDrive30e egy rendkívül hatékony hajtáslánc-technológiával vértezi fel a bajor prémiummárka Sports Activity Vehicle modelljeinek jellegzetes kvalitásait. A plug-in hibrid újdonságot agilis vezethetőség, sportos menetteljesítmény, masszív kialakítás, páratlan sokoldalúság, ötletes utastér, prémium minőség és fejlett járműkapcsolati innovációk jellemzik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban – még tisztán elektromos meghajtás esetén is – a vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a hajtásláncból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, amellyel nem csupán épített utakon, de járatlan tájakon is garantálja a sportos vezethetőséggel átitatott, kiváló terepjáró képességet. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményéhez a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítménye társul, amely együtt 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 420 Nm, amellyel az új BMW X3 xDrive30e mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebessége pedig 210 km/óra.

P90374483_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv_resize

Az új BMW X3 xDrive30e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában dolgozó elektromos motor a működési üzemmód és a vezetési szituáció függvényében tisztán elektromos meghajtásra és a belsőégésű erőforrás támogatására is képes. A középkonzolon található eDrive gombról aktiválható MAX eDrive vezetési üzemmódban az új BMW X3 xDrive30e egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az alapértelmezett hajtáslánc-beállításként aktiválódó Auto eDrive vezetési üzemmódban a technológia zéró emissziójú végsebessége 110 km/óra. A belsőégésű erőforrás mindkét vezetési üzemmódban csak az adott sebességhatár elérésével, vagy a gázpedál padlózásával csatlakozik be a hajtásba. Ha a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor is dolgozik, a hajtáslánc-technológia a lehető legoptimálisabb belső hatékonyság mentén üzemel, szükség esetén pedig a lehető legdinamikusabb gyorsulást garantálja: folyamatosan tartott utazótempónál az elektromos motor támogatása páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményez, azonnali teljesítmény-leadása pedig már álló helyzetből is vérpezsdítő sprinttel kecsegtet. Az elektromos motor rásegítésének köszönhetően a belsőégésű erőforrás szinte minden vezetési szituációban a lehető leghatékonyabb működési elv mentén dolgozik. A BATTERY CONTROL vezetési üzemmód eközben mindvégig garantálja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartását és növelését, hogy a hajtáslánc a tisztán elektromos meghajtást lehetővé tevő energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

P90374470_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv_resize

Nagyfeszültségű akkumulátor a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával

Az új BMW X3 xDrive30e lítium-ion akkumulátorát helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, a belsőégésű erőforrás üzemanyagtartálya pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 csomagterének tárolókapacitása szinte pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékével, a 450 liter csomagtér-térfogat pedig a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 500 literig bővíthető. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiának és a 12,0 kWh bruttó energiateljesítménynek köszönhetően a nagyfeszültségű akkumulátor nem csupán az új BMW X3 xDrive30e hajtásláncának belső hatékonyságát, de tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságát is jelentős mértékben fokozza. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság így a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, miközben hosszabb távokon is kiváló partnernek bizonyul.

Az új BMW X3 xDrive30e nagyfeszültségű akkumulátorát a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábellel, háztartási aljzatról is feltölthetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Az akkumulátor töltési ideje ez esetben kevesebb, mint hat óra. A BMW i Wallbox falitöltővel mindez három és fél órára redukálódik. Az energiatároló egység töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. A lítium-ion akkumulátorban tárolt energia nem csupán az elektromos motor működését, de a fedélzeti 12 voltos rendszer energiaellátását is biztosítja.

P90374484_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv (1)_resize

Négyféle felszereltségi csomag és innovatív extrafelszereltségi opciók

Az alapfelszereltség alternatíváiként az új BMW X3 xDrive30e Advantage, xLine, Luxury és M Sport felszereltségi csomagokkal is megrendelhető. A modell alapfelszereltségének az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely alacsony sebességnél egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt terepjáró alapfelszereltségébe ezen felül a légkondicionáló kiegészítő fűtése is beletartozik: a technológia távolról, akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül is aktiválható, hogy indulásra a bajor prémiumgyártó ügyfeleit előre beállított utastéri hőmérséklet fogadja. A nagyfeszültségű akkumulátor töltését mindezeken felül számos innovatív digitális szolgáltatás támogatja: a vezető okoskészüléken keresztül kikeresheti és lefoglalhatja a számára leginkább szimpatikus járműtöltő állomást, távolról vezérelheti a járműtöltés folyamatát és okoskészülékein keresztül mindvégig figyelemmel követheti az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjéből kiszámolt tisztán elektromos és kombinált hatótávolságot is.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

Sőt mi több, az új BMW X3 xDrive30e modellhez jóformán az új BMW X3 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján megtalálható összes tétel ugyanúgy elérhető – nem csupán a vezetés élményének, de az utazás kényelmének és az egyedi stílus fokozásának érdekében is. Ilyen többek között az adaptív futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a BMW Head-Up kijelző, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control), a kormányzó és sávtartó asszisztensekkel dolgozó Driving Assistant Plus csomag, valamint a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens. Innovatív extraként rendelhetik meg a bajor prémiummárka ügyfelei a modellhez az elektromosan működtethető vonóhorgot is, amelynek maximális terhelhetősége az új BMW X3 xDrive30e modell esetében 2 000 kilogramm.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?