Noha sokáig kérdéses volt, a Honda szerelőgárdája erőltetett menet után ki tudta cserélni a tönkrement turbót Michelisz autójában, aki így a Hugaroring közönségének üdvrivalgása közepette hajthatott fel elfoglalni az utolsó, 17. rajtpozíciót, Ficza Ferenc mellett.
Az első versenyhez sokkal nedvesebb pályán, és szemerkélő esőben rajtolt el a mezőny - Michelisz Norbi szerencsére biztonságosan eljött a rajtrácsról, igaz, a célegyenes végén több társához hasonlóan elfékezte magát. Ahhoz képest, hogy néhány órával korábban Yvan Muller már rossz indulása miatt visszaesett, a francia itt a harmadik helyre ugrott fel. A start legnagyobb vesztese Tom Coronel lett, aki egy kör alatt egészen a 9. helyig csúszott hátra, de az egyik Lada Norbit is megpöckölte a Mansell-kanyar után - a magyar pilóta nem pördült meg, így ha hátrébb esve is, de folytatni tudta a versenyt.
A harmadik körben a már rajtnál is kicsúszó Gregoire Demoustier első kanyarban elszenvedett balesete miatt be kellett küldeni a safety cart - szerencsére az ifjú francia pilóta saját lábán szállt ki összetört Citroenjéből. Az pedig már Yvan Muller mázlija volt, hogy az ötös kanyarban még épp azelőtt el tudott slisszolni az addig másodikként futó Rob Huff mögött, hogy beküldték volna a biztonsági autót.
A hatodik körben (két plusz kör hozzáadásával) újraindult a futam, Lopez, Muller, Huff, Monteiro sorrendben - Michelisz okosan kimaradt a csatákból, és jól tette, hiszen Björk megforgatta Tarquinit a 12-es kanyarban, aki így kénytelen volt feladni a futamot. Norbi az olasz kiesése után Valente és Ekblom megelőzésével feljött a pontszerzők közé, Yvan Muller pedig egyre kezdett közelebb kerülni élen haladó csapattársához.
Előzésre akkor nyílt igazán esélye, amikor az argentin elfékezte magát, de így nem csak ő, hanem Huff is felzárkózott a kétszeres bajnokra. A hondás tempója kifizetődött, hiszen vissza tudta előzni Mullert, ezzel viszont Lopez kezére játszott, aki újfent megkezdte előnye növelését. A brit egyébként neki is koccant riválisának, amiért a versenybíróság vizsgálni kezdte az esetet. Szinte ki sem hirdették a vizsgálat tényét, a 2012-es bajnokot áthajtásos büntetésre ítélte a versenybíróság.
A Honda ezzel elveszítette élpilótáját, Tiago Monteiro pedig több mint hét másodperces lemaradásban nem úgy tűnt, hogy fel tudna zárkózni a Citroenekhez. Sőt! Thed Björk a Volvo első dobogós helyezéséért kezdte szorongatni a portugált. Michelisz Norbert időközben Tom Coronelen is átrágta magát, felkapaszkodva a hatodik helyre, Tom Chilton mögé. A magyar pilóta egyre közelebb került brit riválisához, de nem tudott utat találni mellette. A „magyar sors” azonban ismét elérte őt: az utolsó körben bal hátsó futóművének meghibásodása a 10. helyre esett vissza, és a levezető körben már le is parkolta sebzett Hondáját.
Muller nem talált fogást Lopezen, így az argentin továbbra is tartja makulátlan formáját a főversenyek tekintetében: Franciaországban, Szlovákiában, és a Hungaroringen is nyerni tudott, növelve előnyét a pontversenyben.
A Zengő Motorsport első versenyen remeklő ifjonca, Ficza Ferenc csendes versenyt futva a 14. helyen zárta a 17 körös összecsapást.