DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
WTCC

Michelisz Norbi: Ellenfélnézőben

"A hétvégén Franciaországban kezdődik a WTCC 2016-os idénye, én pedig már a rajtra hangolódva végignéztem a rivális márkákon, melyiktől mire lehet számítani." Michelisz Norbert legfrissebb bejegyzése.

Citroën

A francia márka az elmúlt két évben bebizonyította, hogy kimagaslóan erős technikai háttérrel rendelkezik, és szerintem semennyire sem befolyásolja negatívan az erejét, hogy gyártóként az utolsó szezonját tölti a sorozatban. Már tavaly sem fejlesztették sokat az autót, ennek ellenére megkérdőjelezhetetlenül uralták a bajnokságot. Hasonlóra számítok idén is, egyértelműen a Citroënt tartom a 2016-os világbajnoki cím legfőbb esélyesének. Várhatóan a szezon nagy részében a két pilótájuk, José María López és Yvan Muller egymással fog csatázni a futamgyőzelmekért. Mivel az elmúlt két évben Mullernek csak pillanatai voltak az argentin világbajnok ellen, de a nyers tempót tekintve kiegyensúlyozottan nem tudott elé kerülni, szerintem könnyen összejöhet López harmadik vb-címe is zsinórban. Tavaly év elején azt mondtam, hogy szorosabb verseny várható közöttük, akár fordulhat is a kocka a francia javára, de azok után, hogy López 2015-ben is nagyon simán behúzta a bajnokságot, már nem gondolom, hogy alapjaiban megváltozna ez az erőviszony.



Sébastien Loeb Racing

Bár versenyzőként Loeb elhagyta a WTCC-t, a nevét viselő csapat a második szezonját kezdi, ezúttal már három pilótával. Rájuk muszáj külön csapatként is kitérni a márkák között, hiszen a világbajnok alaptechnikát használják, ígyannak ellenére is, hogy privát alakulatról van szó, komoly dobogós reményeik is lehetnek. Minden azon múlik, hogy a Citroën, hogyan dönt: megkapja-e a Loeb Racing három versenyzője is ugyanazt a technikát, amit López és Muller használ, vagy sem. Tavaly a szezon utolsó harmadában, amikor Mehdi Bennani azonos feltételek mellett vezette a privát Citroënjét, megmutatta, hogy képes jó eredményekre. Ha öt ugyanolyan Citroën lesz a rajtrácson, akkor Muller és López mellett Bennani és Tom Chilton is ott lehet a dobogóért küzdő versenyzők között.

Volvo

A WTCC-be idén belépő svéd márka nekem még mindig fekete lónak tűnik, hiába láttam őket a vallelungai kollektív teszten testközelből. Akkor is elmondtam, hogy az ottani teljesítményüket nehéz megítélni úgy, hogy nem tudjuk, mennyire volt nehéz az autójuk. Csak tippelek, de nekem nem lenne logikus, ha pluszsúly nélkül mentek volna, és ebből kiindulva írom azt, hogy erős és jól összerakott kocsi az S60. Ha ehhez hozzávesszük, hogy két tapasztalt túraautós pilótájuk van, biztos vagyok benne, hogy sok futamon lesznek harcban a dobogós helyezésekért. Úgy kalkulálok, hogy nagyjából a Hondával azonos szinten kezdhetik az évet, de mivel esetükben új technikáról van szó, valószínűleg több tartalék van a Volvóban, mint a három éves alapokkal rendelkező Civicben. Tehát elképzelhető, hogy a szezon során fejlődnek annyit, hogy a Honda elé kerülnek az erősorrendben.

Lada

A Lada hosszú idő után először készülhetett nyugodtan a téli holtszezonban, mert ezúttal nem kellett új autót építeniük, hanem egy jó alappal rendelkeztek 2015-ből. A Vesta tavaly nagyon biztatóan mutatkozott be, de aztán a szezon során megtört a kezdeti lendülete, így hiába volt egy-két kiugró eredményük, összességében nem váltották meg a világot. Most főlegGabriele Tarquini téli érkezésének és technikai tudásának köszönhetően szerintem lesznek területek, amelyeken előrelépnek, gondolok itt az állórajtokra és a lassú kanyarokból való kigyorsításokra. Többször kerülhetnek olyan helyzetbe a szezonban, hogy egy jó időmérő után az első öt hely valamelyikéért küzdhetnek. Ugyanakkor ha pusztán az autót nézem, nálam a Lada egyértelműen a negyedik a sorban; meglepne, ha kiegyensúlyozottan elérnék akár a Honda, akár a Volvo szintjét. Ami a három pilótájukat illeti, elsősorban Tarquinitől és Nick Catsburgtől várok sokat, Hugo Valente az időmérőkön lehet erős, de neki még tapasztalatokat kell gyűjtenie ahhoz, hogy jól tudja kezelni a számára előnytelen versenyszituációkat is.

Chevrolet

Gyártói jelenlét nélkül nincsenek könnyű helyzetben a chevys pilóták, mert ha érkeztek is fejlesztések az autójukhoz, összességében a leggyengébb technikával rendelkeznek a mezőnyben. A nyers tempót nézve a Ladával vannak hasonló szinten, ugyanakkor nincsen olyan átütő képességű versenyzőjük, hogy legyen reális esélyük az első nyolcba vagy tízbe kerülniük az év végi elszámolásnál. Olyan pályán, amelyiken eleve nehéz előzni, előnyös fordított rajtrácsos pozícióból indulva lehet esélyük egy-két dobogós helyezést elcsípni. Abban biztos vagyok, hogy ha a Chevrolet-autóknál lesz eredmény, akkor azt Tom Coronel szállítja majd, aki a mezőny legrutinosabb pilótáinak egyike.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: