DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
WTCC

Hazai pályán is diadalmaskodott a Citroen

Hatalmas sikerrel és a Citroen igazi diadalmenetével zárult a FIA WTCC versenysorozat franciaországi állomása, melyre a Paul Ricard körpályán került sor.

A provence-i Paul Ricard körpályán rendezett WTCC futamokra érkezőket verőfényes nyári napsütés fogadta. Az első futamban a Citroen pilótái igen kedvező pozícióból indulhattak: Sébastien Loeb, Yvan Muller, José María López és Ma Qing Hua autói az első két sorból várták a rajtot.

251894_resize



Pole pozícióját kihasználva, a piros lámpák kialvásakor Sébastien Loeb került az élre. José María López igyekezett a nyomába érni, de Yvan Muller elzárta az útját, így Muller, López és Ma előtt Loeb meg tudta tartani első helyét.

A csapattársai elől menekülő Sébastien Loeb gyorsan szert tett néhány hossznyi előnyre. Mögötte viszont ádáz csata dúlt Muller és López között, és a kellő alkalomra várva Ma is mindvégig résen állt. Pechito néhány próbálkozása ellenére a négyszeres világbajnok Loeb a leintésig meg tudta őrizni az előnyét, a Citroen C-Elysée WTCC-k pedig az időmérők sorrendjében hajtottak át – a négy első helyen – a célvonalon.

Mint mindig, a második futam most is sokkal izgalmasabban indult. A tizedik legjobb idővel a pole pozícióból induló Mehdi Bennani kiugrott a rajtnál. A marokkói versenyzőnek így Michelisz, Monteiro, López, Ma és Loeb előtt nem volt nehéz az élre kerülnie. A három Citroen pilótának Yvan Mullerrel ellentétben sikerült az élbolyba küzdenie magát, az utóbbi viszont az első kör után csak a tizedik helyen állt.

Mehdi Bennani büntetése nem sokat váratott magára: az elkapkodott rajtért boxutca-áthajtásra ítélték, így minden pilóta előrébb került egy hellyel. Több párharc is kezdetét vette: Monteiro és López a második, Ma és Loeb a negyedik, Valente és Muller pedig a kilencedik helyért küzdött egymással.

A negyedik körben Sébastien Loeb nekihajtott a kanyarok külső ívét szegélyező gumitornyok egyikének. Citroenje orr-része súlyos károkat szenvedett, ezért az első futam győztese kénytelen volt feladni a versenyt.

Három körrel később López az egyenes szakasz végén támadást indított Tiago Monteiro ellen. Az első kanyar külső ívét követő Pechito és Monteiro autója összeértek, az utóbbi megpördült, Ma Qing Hua pedig a helyzetet kihasználva a második helyre lépett elő.

966774_resize

José María Lópeznek sem kellett több. A tizenegyedik körben visszaszerezte a második helyet Ma Qing Huatól, három körrel a vége előtt pedig átvette a vezetést. Pechito ezzel ötödik futamgyőzelmét szerezte meg az idényben, Ma Qing Hua pedig Marrakech óta most először állhatott fel a dobogóra. A végére Yvan Muller is szépen felzárkózott: Valentét és Van Lagent megelőzve a pontszerző negyedik helyen ért célba.

A világbajnoki összetettben jelenleg José María López vezet 39 ponttal Yvan Muller, ill. 74 ponttal Sébastien Loeb előtt. A negyedik helyért rendkívül szoros küzdelem folyik Monteiro (114 pont), Ma (113), Michelisz (112) és Tarquini (110) között. A konstruktőrök versenyében pedig a Citroën immár 193 pontra növelte előnyét.

NYILATKOZATOK:

Yves Matton (a Citroen Racing igazgatója): „Az időmérők során megszerzett négy első hely után pilótáink az 1. futamban is kifogástalan teljesítményt nyújtottak. Csodás élmény volt látni Seb hazai közönség előtti győzelmét, főleg hogy egy olyan pályán tudott elsőként beérni a célba, amely a teljesítőképesség legjavát kívánja. Azt is elmondhatjuk, hogy a 2. futamban Pechito körömszakadtáig küzdött az első helyért. Miután az előző két versenyen nem sikerült győznie, már nagyon vágyott a dobogó legfelső fokára! Dícséretet érdemel Ma Qing Hua kitartása is, akinek ez volt az egyik legsikeresebb hétvégéje azóta, hogy a mi színeinkben versenyez. Yvan mérlege jobb lehetne, ha egy kicsit jobban sikerül mindkét rajtja. A pilótáink olyannyira hasonló szinten vannak, hogy a legkisebb hiba is jelenős mértékben tudja befolyásolni az eredményeket. Mindenesetre nagyon sikeres hétvége volt ez nem csak Citroen Racing, hanem a FIA WTCC és az egész francia autósport számára!”

781927_resize

Sébastien Loeb: „Már az is hatalmas örömömre szolgált, hogy életemben először pole pozícióból indulhattam egy FIA WTCC futamon. Nem volt túl sikeres a rajtom, meggyűlt a bajom a kuplunggal, így az első körben küzdenem kellett, hogy tartani tudjam az első helyet. Miután az Yvan és Pechito közötti párharcnak köszönhetően némi előnyre tudtam szert tenni, már nyugodtabban róhattam a köröket. A második futamban jó volt a rajtom, így Ma Qing Hua nyomába értem. A negyedik körben azonban elkövettem egy ostoba hibát, és nekihajtottam a kanyar szélét jelző gumifalnak. Túl nagy károkat szenvedett az autóm, ezért feladtam a versenyt. A szezonban immár harmadik futamgyőzelmem ellenére sem egyértelműen pozitív a hétvégi mérlegem, mert értékes pontokat veszítettem az egyéni versenyben.”

José María López: „Nem gondoltam volna, hogy sikerül nyernem egy olyan pályán, ahol ennyire nehéz előzni. Hibás döntést hoztam a 2. futam elején, és a rés, amelyet kinéztem magamnak, bezárult. Szerencsére jól reagáltam, így nem csúsztam hátrébb a versenyben. Miután megelőztem Ma Qing Huát, Tiago következett. Ő hajtott nekem, így egyáltalán nem érzem magam felelősnek a kisodródásáért. Qing Hua kihasználta az alkalmat, de sikerült visszakapaszkodnom, dacára annak, hogy egy kicsit balra húzott az autóm. Miután leelőztem, sikerült elcsípnem egy kényelmes tempót, Michelisz Norbert pedig nagyon sportszerűen autózott mögöttem, nem ostromolt feleslegesen. Hihetetlen érzés, hogy itt nyertem – nagyon örülök neki.”

Yvan Muller: „Az első futam az első körben eldőlt. Mivel nem találtam módot arra, hogy megelőzzem Sebet, egészen a célig próbáltam tartani a második helyet. A második futamban nem sikerült valami fényesen a rajtom, próbáltam felkapaszkodni, de már késő volt ahhoz, hogy a negyediknél jobb helyezést sikerüljön elérnem. Ez a hétvége most egy kicsit gyengébbre sikeredett, mint az előző kettő, de hát ilyenek a versenyek.”

Ma Qing Hua: „Hatalmas öröm számomra, hogy újra a dobogóra állhattam. Köszönet érte a csapatomnak, amely 100%-os erőbedobással támogatott! Az első futamban három világbajnok mögött megszerzett negyedik helyem sem lebecsülendő eredmény. Ennél jobbra nem is számíthattam, hiszen az előzés ilyen körülmények között szinte lehetetlen. A második futam elején nem kis kockázatot vállaltam azzal, hogy kívülről próbáltam előzni az első kanyarban, de szerencsére bejött... Pechito azonban bravúrosan autózott, nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan visszaelőz! Összességében egy remek hétvége van mögöttem, remélem, hogy sikerül tartanom ezt a szintet a következő versenyeken is.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: