A szokatlan délelőtti havazás után a pálya még az időmérőre is nedves marad Silverstone-ban, de már felszáradófélben volt, amikor megkezdődött a Hosszútávú Világbajnokság első 2016-os időmérője. A nem ideális körülmények is közrejátszottak abban, hogy kissé váratlan eredmény szülessen, hiszen az edzések alapján kevesen gondolták volna, hogy az Audi sajátítja majd ki az első rajtsort. Andre Lotterer és Marcel Fässler azonban egy-egy remek kört raktak össze, amelyek átlaga elég volt ahhoz, hogy a #7-es autóval egy tizeddel felülmúlják csapattársaikat.
Az időmérő legjobb körét Lucas di Grassi jegyezte 1:52,911-gyel, és következő próbálkozása még jobbnak nézett ki, ám ekkor hibázott és a Club kanyarban a fűre csúszott - végül pedig körideje csapattársáéval, Loic Duvaléval egybevetve csak a rajtrács második helyére volt elég.
A Porschék szerezték meg a második sort - a harmadik helyet Mark Webber és Brendon Hartley biztosították be Neel Jani és Romain Dumas kettőse előtt. őket követi a két Toyota, amelyek látványosan küszködtek a nedves körülmények között, és nem sok jelét mutatták a pénteki biztató tempónak.
A magányos LMP1-L kategóriában Nick Heidfeld és új csapattársa, Nelson Piquet Jr. aratták le a babérokat a Rebellonnak, hiszen a másik autójuk nem is tudott értékelhető eredményt elérni.
Az LMP2-esek között a G-Drive bizonyult a legjobbnak Rene Rasr és Roman Rusinov irányítása alatt. A GTE Pro kategória autóinak versengését pedig a Ferrari nyerte Davide Rigon és Sam Bird segítségével - Bird ezen eredményével immár azzal büszkélkedhet, hogy a WEC három különböző kategóriájában is képes volt már pole-t szerezni. A negyedik osztályban, a GTE Am-ben pedig az Abu Dhabi-Proton Porsche csapata végzett az élen Klaus Bachlerrel és Khalid Al-Qubaisival.