Amikor Tony George, az Indianapolis Motor Speedway elnöke 1995-ben úgy döntött, hogy a versenyzés akkor az igazi az USA-ban, ha oválokon és amerikai pilótákkal zajlik, kettészakadt az Indycar, a nagy népszerűségnek örvendő CART-, valamint az Indy Racing Leaugue-szériára. Ez utóbbi első versenyét rendezték az újonnan épült Walt Disney World Speedwayen 1996 januárjában, hiszen George nem akarta kihagyni Floridát a naptárból.
Ám a pálya tőszomszédságában található élménypark vezetősége csak télen volt hajlandó autókat látni a „Mickyardon” (mely Mickey egér és az Indianapolis összetételből született), hogy feldobja a turistahiányban szenvedő holtszezont.
A versenyt azonban csak öt alkalommal rendezték meg itt, az amerikai open wheel-sorozatok pedig soha nem tértek vissza. Sőt, egyetlen komoly széria sem vendégeskedett itt a kétezres évek elejétől kezdve, egyedül a NASCAR-legenda Richard Petty nevével fémjelzett autósiskola működött itt egészen a mai napig.
A Disney számára csak terhet jelentett a pálya, így nem véletlen, hogy a terület jövedelmezőbb kihasználása érdekében az egyre rosszabb állapotú ovál lebontása mellett döntött.