DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Túraautó

DTM: Most akkor ki nézi hülyének a rajongókat?

A holtszezon beálltával sem csendesült el a csapatutasítások helyességéről folyó vita a DTM gyártói között, és ha a bűnbaknak kikiáltott Mercedes álláspontjából indulunk ki, mindez jövőre is folytatódhat.

A Német Túraautó-bajnokságban idén az Audi és a BMW amiatt orrolt meg a Mercedesre, mert a stuttgartiak a szezon második felében látványosan segítették a tabellán legjobb pozíciót elfoglaló pilótájukat, Pascal Wehrleint a bajnoki címért folyó harcban, a verseny során többször is arra kérve a német márkatársait, hogy adjanak utat a fiatal tehetségnek.

Wehrlein végül ezt a segítséget is élvezve az összetettbeli első helyig menetelt, a riválisoknál viszont a Mercedes viselkedése kicsapta a biztosítékot. Az Audi DTM-főnöke rámutatott, hogy a gyártók az év elején megállapodtak a pozíciószerzésre irányuló csapatutasítások mellőzésében, amit a csillagosok megszegtek, míg a BMW-vel versenyző Timo Glack azt konstatálta, hogy a Mercedes ezen viselkedésével „hülyének nézte a rajongókat”.

1445191660



A Mercedes programját irányító Ulrich Fritz azonban továbbra is elutasítja ezeket a vádakat, ráadásul szerinte nem ők, hanem éppen az Audi és a BMW játszadoztak a nézők érzelmeivel, azt a látszatot keltve, hogy ők egyik versenyzőjüket sem favorizálják.

„Ez nem olyasmi, amit már a szezon kezdetén elterveztünk volna” - mondta Wehrlein segítéséről a Motorsportnak. „Szerintem mindannyian ugyanolyan hozzáállással és alapelvek mentén vágtunk neki a szezonnak. De aztán természetesen néhány versenyhétvége után kirajzolódott, hogy Pascal bajnoki esélyekkel rendelkezik, így őt kezdtük támogatni a csapattal.”

„Véleményem szerint ebben nincs semmi szokatlan. Biztos vagyok benne, hogy minden más csapat is ugyanezt tette volna. A legnagyobb különbséget talán csak az jelentette, hogy mi nem próbáltuk leplezni ezt a tényt, hanem őszintén és nyíltan tettük azt, amit tettünk. Annak szerintem semmi értelme nincs, ha valaki hazudni próbál a rajongóknak.”

Amikor a szakembert megkérdezték, hogy ha a helyzet megkívánja, a következő szezonban is kitart-e ezen hozzáállása mellett, Fritz igennel felelt, ezzel megteremtve az alapot ahhoz, hogy 2016-ban is folytatódjon az elengedések körüli vita a Mercedes, az Audi és a BMW között.

„Azt hiszem, jövőre is megtenném ugyanezt. De persze nem kell, hogy feltétlenül Pascal legyen a kedvezményezett. Néhány verseny után ugyanúgy megnézzük majd, hogy ki rendelkezik a legjobb potenciállal és a legjobb esélyekkel, majd ennek alapján hozzuk meg a döntést” - magyarázta Fritz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: