Bár a kétszeres DTM-bajnok svéd Ekström is esélyesként érkezett Hockenheimbe, nem saját magára gondolt, hanem csapattársára, Jamie Greenre, aki végül másodikként zárta a pontversenyt. Green egészen szélsőséges szezont teljesített, az első két hétvége négy futamából hármat megnyert, ami alapján toronymagas favoritnak tűnt, a későbbiekben azonban csupán néhány alkalommal jutott be a pontszerzők közé, dobogóra pedig csak a szezonzárón állt újból, ahol egy második helyet, majd negyedik győzelmét szerezte meg. Wehrlein eközben csak két alkalommal nyert, de sokkal kiegyensúlyozottabb szereplést nyújtott.
„Úgy gondolom, az Audi volt a legjobb kocsi. Emellett pedig összességében az Audi felállása volt a legerősebb” – mondta Mattias Ekström a motorsport.com-nak. Szerinte épp ez fordult végül visszájára: „Talán ez volt a legnagyobb kihívás számunkra versenyzőként, hogy ilyen erős társaink voltak. Timo Scheider, Miguel Molina, Jamie Green, Edo Mortara, Mike Rockenfeller és én is nyertem versenyeket, a pontok megoszlottak közöttünk.”
„Másrészről, ha megnézik a Mercedest, azt látják, hogy ugyanaz a versenyző gyűjtötte legtöbbször a legtöbb pontot. Lényegesen több segítséget kapott a csapattársaitól, mint mi. A Mercedesnek volt egy stratégiája, kihasználták, így lett bajnok” – mondta Ekström, akit épp a Mercedes egyik versenyzője, Robert Wickens lökött ki a szombati futamon, így úsztak el matematikai reményei.
„Nem gondolom, hogy Wehrlein volt a legjobb versenyző idén. Továbbra is meggyőződésem, hogy Jamie Green volt az. A Mercedes más játékot játszott, ezért volt több pontja. Az igazat megvallva a legjobb napjain Jamie jobb volt nálunk. De rossz napjai is voltak, balszerencséje műszaki hibákkal, ami sok pontba került neki” – magyarázta a svéd. Green Ausztriában az élről esett ki meghibásodás miatt, összesen nyolcszor nullázott, míg Wehrlein, akinek nem volt technikai problémája, csupán kétszer. „Muszáj azt mondanom, hogy megérdemeltebb bajnok lenne nyers tempója és a csapattársaktól ajándékba kapott kevesebb pont miatt.”