DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Túraautó

DTM: A svéd esőember

Mattias Ekström pole-ból esős versenyt nyert a Red Bull Ringen, hárítva Gary Paffett támadásait, már a bajnokságot is ő vezeti. Az utolsó körben Scheider egy mozdulattal két riválist ütött ki.

A verseny a biztonsági autó mögött indult, felvezető kör nélkül – azaz a versenytáv számlálását már a legelejétől megkezdték. Ezáltal az Ekström, Rockenfeller, Paffett, Wehrlein sorrend változatlan maradt az 5. kör végéig, amikor a biztonsági autó távozott. A szabályok szintén megváltoztak a kiállásra vonatkozóan: maradt a kötelező kerékcsere, ugyanakkor a végrehajtásához nem határoztak meg intervallumot.

Gary Paffett, aki az időmérő után győzelmet ígért, hamar átugrotta Rockenfellert, de Ekström ekkor már mintegy 5 másodperccel elhúzott. A legjobb hármas féltáv környékéig várt a kiállással: Rockenfeller, Paffett és Ekström a 18-19-20. körökben jöttek ki kerékcserére. A szombati futamgyőztes Mortarának, aki ugyanebben az időszakban állt ki, gyors csapatmunkával sikerült Rockenfeller elé és közvetlenül Paffett mögé visszatérnie. Az olasz azonban sok más társához hasonlóan látogatást tett a kavicságyban, da Costa átugrotta őt, így ő jött fel a dobogós pozícióba. Da Costa nem sokkal később szintén hibázott.



Előrébb Paffett nem rontott, helyette minden szektorban néhány tizeddel faragta hátrányát Ekströmhöz képest. Csaknem 2 másodpercre csökkent a különbség, mikor a svéd végre reagált, és a 30. körben – amikor a hátralevő időt jelző óra 5 percen belül járt – megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét a száradó pályán. Innentől Paffett felzárkózása megrekedt, Mattias Ekström pedig 4,3 másodperces fölénnyel megnyerte a versenyt.

Edoardo Mortaráé lett a harmadik hely Rockenfeller és Nico Müller előtt. Test-test elleni harc a legvégén Wickens, Scheider és Wehrlein között zajlott, és látványos módon csúcsosodott ki: Scheider hátulról eltalálta Wickenst, aki eltalálta Wehrleint. A két Mercedes kicsúszott, Scheider pedig nevetve beért a 6. helyen. Manőverét (videón itt) jelenleg vizsgálja a versenybíróság.

Az ő kicsúszásaikból profitált Lucas Auer és Maximilian Götz, akik egyaránt pályafutásuk legjobb eredményét érték el. Vietoris és Di Resta gyűjtött még pontot, a dobogós helyen is megforduló da Costa csak a 11. lett. Így is ő végzett legjobb BMW-sként. Ekström 111 ponttal vezeti a tabellát, Mortara (98), valamint Wehrlein (94) előtt.

 

   

Csapat

Auto

Hátrány

1

Mattias Ekstrom

Abt

Audi

1:01:47.136

2

Gary Paffett

ART

Mercedes

4.334

3

Edoardo Mortara

Abt

Audi

23.555

4

Mike Rockenfeller

Phoenix

Audi

25.445

5

Nico Muller

Rosberg

Audi

29.964

6

Timo Scheider

Phoenix

Audi

41.946

7

Lucas Auer

ART

Mercedes

43.726

8

Maximilian Gotz

Mucke

Mercedes

44.620

9

Christian Vietoris

HWA

Mercedes

1:00.668

10

Paul Di Resta

HWA

Mercedes

1:01.506

11

Antonio Felix da Costa

Schnitzer

BMW

1:05.663

12

Marco Wittmann

RMG

BMW

1:06.995

13

Martin Tomczyk

Schnitzer

BMW

1:07.700

14

Miguel Molina

Abt

Audi

1:10.505

15

Timo Glock

MTEK

BMW

1:11.638

16

Bruno Spengler

MTEK

BMW

1:13.669

17

Adrien Tambay

Abt

Audi

1:15.250

18

Jamie Green

Rosberg

Audi

1:22.362

19

Augusto Farfus

RBM

BMW

1:26.870

20

Maxime Martin

RMG

BMW

1:40.397

21

Robert Wickens

HWA

Mercedes

kiesett

22

Pascal Wehrlein

HWA

Mercedes

kiesett

23

Tom Blomqvist

RBM

BMW

kiesett

24

Daniel Juncadella

Mucke

Mercedes

kiesett

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: