A verseny a biztonsági autó mögött indult, felvezető kör nélkül – azaz a versenytáv számlálását már a legelejétől megkezdték. Ezáltal az Ekström, Rockenfeller, Paffett, Wehrlein sorrend változatlan maradt az 5. kör végéig, amikor a biztonsági autó távozott. A szabályok szintén megváltoztak a kiállásra vonatkozóan: maradt a kötelező kerékcsere, ugyanakkor a végrehajtásához nem határoztak meg intervallumot.
Gary Paffett, aki az időmérő után győzelmet ígért, hamar átugrotta Rockenfellert, de Ekström ekkor már mintegy 5 másodperccel elhúzott. A legjobb hármas féltáv környékéig várt a kiállással: Rockenfeller, Paffett és Ekström a 18-19-20. körökben jöttek ki kerékcserére. A szombati futamgyőztes Mortarának, aki ugyanebben az időszakban állt ki, gyors csapatmunkával sikerült Rockenfeller elé és közvetlenül Paffett mögé visszatérnie. Az olasz azonban sok más társához hasonlóan látogatást tett a kavicságyban, da Costa átugrotta őt, így ő jött fel a dobogós pozícióba. Da Costa nem sokkal később szintén hibázott.
Előrébb Paffett nem rontott, helyette minden szektorban néhány tizeddel faragta hátrányát Ekströmhöz képest. Csaknem 2 másodpercre csökkent a különbség, mikor a svéd végre reagált, és a 30. körben – amikor a hátralevő időt jelző óra 5 percen belül járt – megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét a száradó pályán. Innentől Paffett felzárkózása megrekedt, Mattias Ekström pedig 4,3 másodperces fölénnyel megnyerte a versenyt.
Edoardo Mortaráé lett a harmadik hely Rockenfeller és Nico Müller előtt. Test-test elleni harc a legvégén Wickens, Scheider és Wehrlein között zajlott, és látványos módon csúcsosodott ki: Scheider hátulról eltalálta Wickenst, aki eltalálta Wehrleint. A két Mercedes kicsúszott, Scheider pedig nevetve beért a 6. helyen. Manőverét (videón itt) jelenleg vizsgálja a versenybíróság.
Az ő kicsúszásaikból profitált Lucas Auer és Maximilian Götz, akik egyaránt pályafutásuk legjobb eredményét érték el. Vietoris és Di Resta gyűjtött még pontot, a dobogós helyen is megforduló da Costa csak a 11. lett. Így is ő végzett legjobb BMW-sként. Ekström 111 ponttal vezeti a tabellát, Mortara (98), valamint Wehrlein (94) előtt.
Csapat |
Auto |
Hátrány |
||
1 |
Mattias Ekstrom |
Abt |
Audi |
1:01:47.136 |
2 |
Gary Paffett |
ART |
Mercedes |
4.334 |
3 |
Edoardo Mortara |
Abt |
Audi |
23.555 |
4 |
Mike Rockenfeller |
Phoenix |
Audi |
25.445 |
5 |
Nico Muller |
Rosberg |
Audi |
29.964 |
6 |
Timo Scheider |
Phoenix |
Audi |
41.946 |
7 |
Lucas Auer |
ART |
Mercedes |
43.726 |
8 |
Maximilian Gotz |
Mucke |
Mercedes |
44.620 |
9 |
Christian Vietoris |
HWA |
Mercedes |
1:00.668 |
10 |
Paul Di Resta |
HWA |
Mercedes |
1:01.506 |
11 |
Antonio Felix da Costa |
Schnitzer |
BMW |
1:05.663 |
12 |
Marco Wittmann |
RMG |
BMW |
1:06.995 |
13 |
Martin Tomczyk |
Schnitzer |
BMW |
1:07.700 |
14 |
Miguel Molina |
Abt |
Audi |
1:10.505 |
15 |
Timo Glock |
MTEK |
BMW |
1:11.638 |
16 |
Bruno Spengler |
MTEK |
BMW |
1:13.669 |
17 |
Adrien Tambay |
Abt |
Audi |
1:15.250 |
18 |
Jamie Green |
Rosberg |
Audi |
1:22.362 |
19 |
Augusto Farfus |
RBM |
BMW |
1:26.870 |
20 |
Maxime Martin |
RMG |
BMW |
1:40.397 |
21 |
Robert Wickens |
HWA |
Mercedes |
kiesett |
22 |
Pascal Wehrlein |
HWA |
Mercedes |
kiesett |
23 |
Tom Blomqvist |
RBM |
BMW |
kiesett |
24 |
Daniel Juncadella |
Mucke |
Mercedes |
kiesett |