Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 20. szerda
SimTech

Több, mint optimista az esport-versenyzés úttörője

A szimulátorosból igazi versenyzővé avanzsáló Jann Mardenborough szerint az autósport csak profitálhat a fénysebességgel növekvő esport-birodalomnak köszönhetően.

Nemrég Lucas di Grassi, az Audi Formula-E csapatának versenyzője vélekedett úgy, hogy tíz éven belül az esport-pilóták számára egyenes út vezethet az F1-be, de nem ő az egyetlen, aki hasonlóképpen gondolkozik. A walesi Jann Mardenborough nyolcadik évét kezdi meg GT-versenyzőként – a pilóta 2011-ben több ezer szimulátorost győzött le Nissan GT Academy keretein belül megszervezett versenyeken, 2012-ben pedig már ott állhatott a Dubaji 24 órás rajtjánál.

Mardenborough – aki idén a Super GT-ben fog versenyezni a GT500-as kategóriában, emellett a Nissan e.dams alakulatának segít majd a szimulátorban – nagyon büszke azóta elért eredményeire, és büszke rá, hogy egyre többen követik a példáját. „Nagyon örülök neki, hogy egyre több gamer kap lehetőséget arra, hogy elinduljanak ezen az úton, és átlépjenek a szimulátorozásból a valódi versenyzés világába” – nyilatkozta a pilóta egy sajtóközleményben.  „Most mindenki erről beszél, ez pedig tíz éve kezdődött a GT Academyvel keződött. Az is figyelemre méltó, hogy tavaly már egy FIA által szabályozott szimulátor bajnokságot is létrehoztak.”

Amikor megkérdezték a walesit, hogy mikor jöhet el az igazi átmenet ideje, így válaszolt. „Most történik. Max (Verstappen) és Lando (Norris) is gamerek. A generációm többsége is így csinál, vagy gamerek, akik versenyeznek. Már nincsenek gátak, Max és Lando nemrég szimulátoron teljesítette a Bathursti 12 órást. Több mint egy évtized után az emberek végre kezdik észrevenni a szimulátorversenyzés szépségeit, hiszen ez a játék egyetlen olyan formája, amelyből át lehet lépni a való életbe.”

„Attól, hogy FIFA-zol, még nem fogsz helyet kapni egy Premier League-csapatnál. A játék vizualitása, a kormány, a pedálok azonban nagyjából ugyanolyanok. Az egyetlen különbség, hogy itt nem érvényesülnek a nehézségi erők. Hamarosan el fog jönni a nap, amikor a szimulátorosok képesek lesznek beszállni egy igazi versenybe. Mi a pályán leszünk igazi autókkal, és minden, ami ott történik, a játékban is meg fog jelenni. Ilyet egy másik sport sem tud ajánlani.

Ahogyan arra di Grassi is kitért, a Bajnokok Tornáján néhány remek pilóta kemény diót jelentett az igazi versenyzők számára – Mardenborough abban reménykedik, hogy ez csak az út kezdetét jelentette számukra. „Párak igencsak remek teljesítményt nyújtottak, de ez nem versenyzés volt, csak bemutató. De legalább vetült némi fény rájuk is. Bízom benne, hogy ezek a srácok megkapják a szükséges támogatást ahhoz, hogy elindulhassanak komolyabb bajnokságokban, ahol megláthatjuk, mire képesek valójában. A példa adott: Lucas Ordenez, Wolfgang Reip és húsz más pilóta ma már úgy versenyez, hogy a szimulátorozásból indult.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?