Az idei évad első hat versenyéből két pályán is megdőlt a körrekord: Kimi Raikkönen Szocsiban, Sergio Perez pedig Monacóban suhant végig leggyorsabbként, amely aláhúzza a szabályváltozások beválását, tény azonban, hogy az orosz helyszín 2014-ben mutatkozott be, míg a hercegségben 2015-re három méterrel meghosszabbították az aszfaltcsíkot, így törlődtek a korábbi csúcsok.
A Forma-1 hivatalos weboldala nemrég készített egy összeállítást az idei összes pálya körrekordjáról, és megdöbbentő látni, hogy húszból tíz pályán 2003 és 2005 közötti köridők állnak a listák élén.
„Azokban az időkben gumiháború zajlott a Bridgestone és a Michelin között, ami néhány egészek kiváló abroncs kifejlesztéséhez vezetett” – világított rá Gary Anderson, az Autosport szakírója az akkori helyzetre. „A Pirelli célja nem a leggyorsabb gumik előállítása volt, hanem azt akarták elérni, hogy nehezebb legyen őket kezelni a pilóta és a csapat szemszögéből. Azt remélték ettől, hogy jobb versenyzéshez és változó eredményekhez vezet majd.”
„A gumik részben elérték a céljukat, az érdekesebb versenyzés terén viszont csődöt mondtak. Személy szerint úgy gondolom, ideje megmutatniuk, mit tudnak elérni, ha tiszta teljesítményről van szó. Ehhez az kell, hogy a közepes és kemény keverékeket a kukába dobják, a Pirellinek pedig ultra-ultra lágy gumikat kell terveznie. Ugyanezt tenném a hőérzékenységgel, és úgy alkotnám meg őket, hogy fél másodperc legyen a különbség az egyes keverékek között. Más szavakkal: azzal, hogy egyszerűbbé tenném, érdekesebb lenne a nézők számára.”
„A tíz évvel ezelőtti autók leszorítóerő terén is csúcson voltak: ez volt az az éra, ahol a gépek tele voltak mindenféle kiegészítőkkel, mielőtt betiltották őket 2009-re. Aztán a plusz súly, ami 100 kilogramm körül mozog, három másodpercet jelent körönként. Biztos vagyok benne, ha a mai autók, ultralágy gumikon, száz kilogrammal könnyebben elképesztőek lennének Silverstone-ban” – tette hozzá a szakember.