DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Ralikrossz

Ismeretlen terepen Szabó Krisztián

Angliában versenyez tovább a ralikrossz Európa-bajnokság szereplője, Szabó Krisztián. Csapata jól ismeri a pályát, neki azonban mindenekelőtt meg kell tanulnia a vonalvezetést. Kiderült az is, Portugáliában milyen apró gond hiúsította meg a döntőben elérhető jó helyezést.

Hétvégén az FIA ralikrossz Európa-bajnokság Super 1600-as kategóriája idén másodszor áll össze Nagy-Britanniában, Lydden Hillben, ahol szokás szerint a világbajnokság kísérőprogramjának része lesz. A széria tavalyi harmadik helyezettje, Szabó Krisztián 22 ponttal, három egységgel az éllovas mögött hagyta el a portugál Montalegrében áprilisban lefutott szezonnyitót. A Rolf Volland Skoda Fabiájával versenyző pilóta a döntőt még pole-pozícióból kezdte meg, a rajtnál azonban lefulladt a motorja.

„A komputerben volt valami a rajtprogrammal, és egy gomb is meghibásodott. Egy apróság mehetett tönkre, ahogyan ez lenni szokott. Remélem, nem fordul elő még egyszer” – számolt be Krisztián arról, milyen eredménnyel zárult a műszaki gond kivizsgálása. „Tudjuk, hogy Mattias Ekströmnek is nagyon sokszor volt ilyen meghibásodása tavaly, mivel ugyanaz a motorépítőnk, mint neki. Ez azt is jelenti, hogy van megoldás a problémára.”



„Ma még vizsgáztam, repülni fogok Angliába, holnap reggel indulunk. A csapat már ma odaér, és addig előkészítik a terepet, valószínűleg állni fog a sátor, mire odaérek. Pénteken van a versenyzői eligazítás, ami mindenki számára kötelező, gépátvétel, adminisztratív átvétel, gumik regisztrálása és persze a pályabejárás. Szombaton aztán indul a versenyzés” – árulta el a 23 éves pilóta, hogyan telik egy versenyt megelőző nap a ralikrossz Európa-bajnokságon.

Végezetül a szezon második versenyének helyszínéről, a kenti Lydden Hillről is beszélt, amely az Eb naptárának új állomása: „Kíváncsian várom, ez az egyetlen pálya, amit nem ismerek. Rolffal átbeszéltük már belső felvételek alapján, izgalmas és tempós a nyomvonal, egy-két trükköt elmondott, de nyilván a pályabejáráson alaposabban foglalkozunk majd vele. Próbálok felkészülni és mindent megtanulni, hogy gyors legyek az elejétől fogva. Tavaly nem volt itt verseny, előtte azonban igen, így a csapat minden adattal, beállítással rendelkezik, csak nekem kell megtanulnom a pályát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: