DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Ralikrossz

Finn dupla, Solberg a hős, magyar Eb-dobogó

Bár a 2015-ös FIA Ralikrossz Világbajnokság harmadik, belga futama Toomas „Topi” Heikkinen győzelmét hozta, a verseny legnagyobb szenzációját Petter Solberg keltette, de a magyarok is örülhettek.

A VW gyári asszisztenciájával futó Marklund Motorsport finn versenyzője, Topi Heikkinen legyőzhetetlen Mettetben. A finn pilóta megismételte tavalyi vb-futamgyőzelmét a belga helyszínen, dacára annak, hogy a döntőig vezető úton egyik előfutamon sem ő volt a leggyorsabb. A szombati két előfutam Mattias Ekström és Timmy Hansen, míg a vasárnapi kettő Johann Kristoffersson elsőségével zárult, ám Heikkinen és Solberg megbízhatóan gyors tempójuknak köszönhetően már ekkor ott helyezkedtek az élmezőnyben, az elődöntőben pedig mindketten robbantottak.

A verseny első napjának akciódús összefoglalója

Ez Heikkinennek sikerült jobban, aki saját elődöntőjében a gyári Ford csapat kettőse, Andreas Bakkerud és Reinis Nitiss előtt szerezte meg az első helyet, igaz, részben megkönnyítette a dolgát, hogy a sokáig élen haladó Kristofferssont, majd később a tőle az első helyet megöröklő Timmy Hansent is egy bal első defekt állította partvonalon kívülre.

Solberg is emelni akarta a szintet a saját elődöntőjében, ám ez most az ő esetében a visszájára sült el – nagy igyekezetében ugyanis kiugrott a rajtnál, melynek büntetéseként az új rajtot követően kétszer kellett teljesítenie az ezen a pályán körülbelül három másodperc időveszteséget jelentő Joker-kört, míg mindenki másnak ugyebár egyszer. Ha bárki másról lett volna szó a mezőnyben, annak gyakorlatilag máris elkönyvelhettük volna a kiesését, Mr. Hollywood azonban sokadszorra is bizonyította már-már földöntúli képességeit és tempóját.

A 2003-as rali- és 2014-es ralikrossz-világbajnok az első kanyarban elfordult az első helyen, és innentől végig eszeveszett tempót diktált. Első Jokerét a 4. körben teljesítette, majd a másodikat az utolsóban, és kis híján az első helyet is megszerezte, hiszen Per-Gunnar Andersson csak hét tizeddel előzte meg a leintésnél, míg ő Ekströmöt egy tizeddel.

A döntőt a Marklund Motorsport két gyári VW-je kezdte meg az első sorból, de az első kanyart csak Heikkinen élte túl az élen, PG Andersson kisodródott, és amikor visszasorolt volna az ideális ívre, már nem volt hova mennie, mert megjött a vonat… Heikkinen mögé Solberg jött fel a 2. helyre, és innentől egy eszeveszett üldözőverseny kezdődött kettőjük között. A finn végig meg tudta őrizni hidegvérét, és mivel Solberg kicsit túlvállalta magát a Joker-körön és hibázott, így Heikkinen végül hazaért, és behúzta idei első győzelmét a vb-n. A dobogó harmadik fokára végül Nitiss állhatott fel.

A verseny második napjának akciódús összefoglalója

A belga ralikrossz vb keretén belül rendezték meg a SuperCars idei első Eb-futamát is. Azok a pilóták, akik a kontinensbajnokságra neveztek, az előfutamok során még együtt futottak a vb-menőkkel, elődöntőket és döntőt viszont már külön rendeztek nekik. A mezőnyben ott köszönthettük a korábban az autókrosszban több Eb-címet is szerző Kárai Tamást, aki az utolsó továbbjutást érő helyen végül bejutott az elődöntőbe.

Ezzel még nem ért véget bravúros menetelése, hiszen az elődöntőben is megkaparintotta az utolsó még feljutást érő 3. helyet, így felsorakozhatott a döntő utolsó rajtkockájába. Ezzel sem érte be, és a többiek hibáit, kieséseit is kihasználva végül a szenzációs 3. helyen ért célba, azaz első magyarként Eb-dobogóra állhatott ebben a kategóriában.

Az elsőkerék-meghajtású autóknak kiírt Super1600-ban két honfitársunkért is szoríthattunk. Luiginak ezúttal nem sikerült bejutnia az elődöntőbe, de Szabó Krisztiánnak igen. Sőt, az ezt megelőző, portugália Eb-futamon győztes honfitársunk végül a döntőbejutás jogát is kivívta magának, ám ott egy műszaki meghibásodás (felakadt a gázpedál) már megakadályozta a még jobb eredmény elérésében, így a 6. helyen zárta a metteti Eb-futamot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: