DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Korda Erik a leggyorsabb terepralis a Mikulás Ralin

Megismételte tavalyi sikerét a Mikulás Ralin a Korda Racing csapata, Korda Erik ezúttal Linninger Patrikkal és a HRX Forddal szerezte meg a győzelmet a tereprali autók mezőnyben, de ifjabb Fekete László is sikert aratott élete első rali versenyén.

Makulátlan mérleggel, valamennyi gyorsasági szakaszon a legjobb időt autózva, közel ötperces előnnyel végzett az élen a 19. Mikulás Ralin a Korda Racing alkalmi párosa. Korda Erik és Linninger Patrik nem csak nagy fölénnyel nyerte meg a terepralisok télapó versenyét, de a versenyre kilátogató népes nézősereg is kiválóan szórakozott, amikor felbukkant a csapat versenyautója, hiszen Erik és Patrik a gyorsaság mellett a látványra is igyekezett minél nagyobb hangsúlyt fektetni. A tét nélküli száguldást természetesen a versenyzők is nagyon élveztek, így boldogan és elégedetten térhettek haza idei utolsó versenyükről.

FRI_9363



Korda Erik: - Ahogyan tavaly, úgy idén is nagyon élveztük minden egyes pillanatát a Mikulás Rallynak. A tavalyi évhez képest annyit változtattunk a stratégián, hogy ezúttal bent hagytuk a szűkítőt HRX-ben, így teljesen homológ autóval álltunk oda a rajthoz. Azt hiszem minden elvárásunkat teljesítettük, én is, és ahogy láttam Patrik is végig jól érezte magát egész nap. Ugrattunk nagyokat, drifteltünk ahol lehetett, és az első pillanattól fogva az utolsóig vezettük a terep ralis értékelést miközben minden szakaszt sikerült megnyernünk.

FRI_9715

- Amilyen nehezen indult az év, szerencsére olyan jól sikerült a második fele. Miután sikerült kiküszöbölnünk az apró, de sokszor annál bosszantóbb műszaki hibákat az új autón nagyon meggyőző teljesítményt nyújtottunk az utolsó négy-öt versenyen. A Hungarian Baja-n már mi voltunk a leggyorsabb magyar páros, majd nyerni tudtunk Nagykállón és a mostani siker is egy olyan dolog, amire elkezdhetjük felépíteni az következő szezonunkat. Beigazolódott, hogy jó választás volt a HRX, a szezon során messze mi szereztük a legtöbb szakaszgyőzelmet, és most már a megbízhatóságára sem lehet panasz, a srácoknak ezúttal is csak a koszt kellett róla letörölni. Ezúton is köszönöm a teljes csapat egész éves munkáját, büszke vagyok rá, hogy ilyen brigádot sikerült közösen felépítenünk, remélem, jövőre onnan tudjuk folytatni, ahol most abbahagyjuk. Most úgy tűnik, hogy én legközelebb már csak tavasszal szállok újra versenybe, a Korda Racing-re azonban idén még vár egy fontos feladat, az év utolsó napjaiban mi is kitelepülünk a Hungaroringre és előreláthatólag 4 autóval veszünk részt a hagyományos évbúcsúztató száguldáson, a Szilveszter Ralin.

FRI_9930

A csapat raliautójában igazán parádésra sikerült ifjabb Fekete László debütálása is a rali szakágban, pedig Lacika élete első rali versenyén kemény fába vágta a fejszéjét. A megannyi ismeretlen tényező, mint az elsőkerék-hajtású versenyautó, a murvás pályák vagy éppen édesapja „felügyelete” mellett még egy osztállyal magasabbra rangsorolt ellenfeleket is kapott a Mikulástól. A fiatal pilóta azonban nem illetődött meg a kihívásoktól és bemutatkozásként a Suzuki Kupa első és az N3-as géposztály második helyén érkezett célba az eggyel kisebb kategóriás Suzuki Ignisszel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: