Az ebédszünetre úgy mentek el a felek, hogy Ogier 9,1 másodperccel vezetett VW-es csapattársa, Jari-Matti Latvala, illetve 19,6 mp-cel Andreas Mikkelsen előtt, ám a 6. és a 7. gyorsaságin is egy-egy megszokottnak nehezen nevezhető probléma hátráltatta, így előnye 1 szekundumra csappant Latvalával szemben.
Az alábbiakban a francia vb-címvédő meséli el, mi történt vele a délután eddig eltelt részében. „A 6. gyors kellős közepén jártam, amikor az ablaktörlőm elakadt, ezért kénytelen voltam lelassítani, mert nem láttam rendesen az utat” – mondta Ogier, aki ezt követően, a 7. szakasz megkezdése előtt sikeresen megszerelte a szélvédőtörlőt, viszont dolga befejeztével elfelejtette visszatenni a helyére azt a pecket, amely a VW motorháztetőjének rögzítésére szolgál. A következő gyorsaságin így aztán meg tudta, milyen az, amikor tényleg szinte semennyire nem lát ki az autóból!
„Elkövettem egy hibát, elfelejtettem visszatolni a helyére azt a kis pecket, így miután elindultam, a motorháztető a szélvédőmre csapódott, és betörte azt. Úgyhogy most már még kevésbé látok ki az autóból, mintha csak az ablaktörlő nem működne!” – nevetett saját kárán a francia, aki tehát ennek ellenére továbbra is vezeti az összetettet, igaz, nem ugorhat el uzsiért, mert csapattársai ott loholnak szorosan a nyomukban.
Mielőtt azonban nagyon megsajnálnánk Ogiert fentebb részletezett kálváriája miatt, be kell számolnunk egy a verseny izgalmai szempontjából sokkalta fájóbb esetnek: a 7. gyorson ugyanis Robert Kubicának műszaki problémái adódtak.
„A differenciálmű a ludas. Vagy az, vagy a kardántengely, vagy a féltengely” – találgatott a szakasz céljában a lengyel. „Ami biztos, hogy elment a hátsó hajtásunk, úgyhogy jelenleg elsőkerekessé vált az autó. Az egyetlen, amit tehetünk most, hogy végigküszködjük így a nap hátralevő részét.”
Aztán, hogy ez tényleg rosszat tesz-e a verseny izgalmainak, vagy épp ellenkezőleg, holnap –minden mindegy alapon – ismét beindul a Monte-Carlo Ralin is látott „Kubica Show”, az hamarosan elválik.