Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 20. hétfő
Motor

Miért problémás F1-es pályákon versenyezniük a MotoGP-seknek?

A másfél héttel ezelőtti silverstone-i verseny során több motoros is panaszkodott az aszfalt állapotára: úgy tűnik, az idei évre sokkal rosszabbá vált a helyzet azokon a helyszíneken, ahol a Formula-1 is megfordul.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárában öt olyan pálya szerepel, ahol Formula-1-es nagydíjat is rendeznek: Austin, Barcelona, Spielberg, Silverstone és Sepang. Azokon a helyszíneken, ahol idén előbb járt az F1, mint a MotoGP, a korábbi évekhez képest is sokkal rosszabb állapotokat tapasztaltak a motorosok: elmondásuk szerint a pályák aszfaltja sokkal huplisabb lett. Ez pedig nem mással magyarázható, minthogy a Formula-1-ben az idén bevezetett szabályok értelmében jóval nagyobb leszorítóerőt generálnak az autók, mint az előző években.

f1-es-palyakon-a-moto-gp

„Az új Formula-1-es autók leszorítóerejével Spielberg egy rossz vicc volt. El sem tudjátok képzelni: még az egyenesben is vibrált és pattogott a motor” – idézi Cal Crutchlow szavait az Autosport.com szakoldal. „Sokkal rosszabb volt a helyzet, mint tavaly. Itt Silverstone-ban néhány kanyart újraaszfaltoztak, s ott jobb is volt a szituáció, szóval miért ne lehetne ezt az egész pályával megcsinálni? Mindenki számára ez lenne a legegyszerűbb. A probléma viszont az, hogy bárhova is megyünk, egy éven belül úgyis újra huplis lesz az aszfalt, szóval megértem a szervezők aggályait.”

Marc Marquez szerint Silverstone eleve huplis pálya volt, s már tavaly is kérték, hogy aszfaltozzák újra. A címvédő csapattársa, Dani Pedrosa a következőket mondta el ezzel kapcsolatban: „A problémát az jelenti, hogy néhány olyan pályán is versenyzünk, ahol a Formula-1 is megfordul. Ezeknél szükséges az újraaszfaltozás, ezt megtárgyaltuk. De nem tudjuk, meddig fog jó állapotban maradni az új felület, hiszen továbbra is mennek rajta az F1-esek is” – vélekedett a rutinos spanyol, míg Valentino Rossi másban látta a probléma fő forrását a múltkori Brit Nagydíjon: „Szerintem Silverstone nem volt sokkal rosszabb, mint tavaly. Ugyan a Formula-1-es autók valóban ártanak az aszfaltnak, de itt eleve több különböző aszfalt van, és azok gyakran a kanyarok kellős közepén találkoznak, szóval inkább emiatt nehéz a helyzet.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?