DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

A yamahások a Michelin esős abroncsait okolják

A Holland TT-n idei harmadik kiesését elszenvedő olasz pilóta szerint a francia gumigyártónak még bőven van mit javítania a vizes pályára való abroncsokon, ennek is volt köszönhető a rengeteg bukás Assenben. Véleményét osztja yamahás csapattársa, Jorge Lorenzo is.

A néhány héttel ezelőtti asseni hétvége egy egészen elképesztő statisztikai mutatóval zárult: a királykategória összes szereplője legalább egyszer elesett a három nap folyamán! Összesen 39 bukás történt a Holland TT-n, köszönhetően nagyrészt az esős időjárásnak – ebből tizennégy konkrétan a leszakadó ég miatt két részre osztott vasárnapi futamon következett be. A versenyen kicsúszó motorosok közé tartozott Valentino Rossi is, aki rendkívül önkritikusan nyilatkozott idei harmadik nullázását követően: elmondása szerint ostoba hibát követett el az újraindítást követően. Ugyanakkor nem tartja véletlennek, hogy ennyi balesetet láthatunk idén vizes pályán:

23707_orig_069bfad06ccf833b3dc1946be5b60fc5



„A Michelin jelenleg ott tart az esős gumikkal, ahol márciusban tartott a slick abroncsokkal” – fogalmazott Rossi, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi. „Azt követően rengeteget dolgoztak rajta és sikerült is sokat fejlődniük az első gumit illetően. Az esős abroncsokkal viszont lemaradásban vannak. Ezek nagyon komoly tapadást biztosítanak hátul és nagyon keveset elöl, vagyis pontosan ellentétesen viselkednek, mint a Bridgestone-ok előző évben. Hozzászoktunk, hogy jobban használjuk az első gumikat, és ezért van az, hogy ha túl sokat várunk a Michelinektől, akkor elcsúszik a motor eleje.”

Rossival egyetért yamahás kollégája, Jorge Lorenzo is, aki Assenben minden eddiginél látványosabban szenvedett a vízen – igaz, ő legalább megúszta esés nélkül a futamot: „Miután hat-hét évig nem szerepeltek a bajnokságban, a Michelinen kifogott, hogy mennyire erősek és nehezek a mostani motorok, ráadásul az elektronika is kevesebb. Rengeteg problémába ütközünk, ha meg akarjuk találni a megfelelő gumikat az egyes pályákra. Néha sikerül, néha nem. Remélem, több tapasztalattal többször beletalálnak ők is” – mondta Lorenzo, hozzátéve: „Ha érzem az első gumit, akkor a leggyorsabb tudok lenni, ezt már megmutattam. Ha viszont nem érzem, akkor akár a leglassabb is lehetek.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: