DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Rossi még 40 évesen is versenyezne

A hétvégén 113. világbajnoki nagydíjgyőzelmét megszerző olasz pilóta szerint ugyan nehezebb ugyanazokat a sikereket elérni 37 évesen, mint húsz évvel fiatalabb korban, ám úgy véli, legalább 40 éves korig versenyezni lehet a MotoGP-ben. A „Doktor” beszélt a vasárnapi futam nehézségeiről és a hétfői teszt konklúzióiról is.

Valentino Rossi 21. szezonját teljesíti a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnyében – ebből a 17.-et a királykategóriában –, s bár az első három helyszínen elmaradt tavalyi formájától, Jerezben némileg váratlanul meglepően domináns teljesítményt nyújtott, hiszen szombaton övé lett a pole pozíció, vasárnap pedig gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon. Ez volt az olasz motoros 113. sikere pályafutása során: az elsőt még az 1996-os Cseh Nagydíjon, azaz csaknem húsz évvel ezelőtt aratta. Arra a kérdésre, hogy mi a különbség az akkori és a mostani győzelmek között, így felelt a 2018 végéig a sportban maradó pilóta:

„Minden nehezebb” – idézi a kilencszeres világbajnok szavait a Motorsport.com szakoldal. „Több erőt kell belefektetni, többet kell edzeni, de legalább 40 éves korig rajthoz lehet állni a MotoGP-ben. A legfontosabb a motiváció. Ez az, amit érzel: hogy nyerni akarsz, és hogy folytatni akarod. Nyilvánvalóan nehezebb a dolog, mivel húsz éve mindent könnyebb volt megcsinálni, de nem érzem annyira rosszul magam.”

orig_851f6cb80b22596a281d24c0ae6cd474



Rossi a leintést követően azt is elárulta, hogy csapattársához, Jorge Lorenzóhoz hasonlóan ő is szenvedett a gumikkal: „Rengeteget csúszkáltam az egyenesekben. Nagyon különös volt, de már az edzések során is éreztem kicsit. Az utolsó 10-12 körben nagyon sokszor előfordult ez a célegyenesben, ezért visszalassítottam” – magyarázta a „Doktor”. „Aggódtam, hogy a gumik túlmelegedhetnek és vibrációt okozhatnak, ezért fél gázzal mentem be az egyenesekbe, így nem csúszkáltam. Szerencsére a motor és az abroncsok remekül működtek a kanyarokban, így kellően lent tudtam tartani a köridőmet.”

Természetesen a hétfői jerezi teszten is részt vett a 37 éves motoros – igaz, csupán az utolsó órákban gurult pályára. Így is volt ideje azonban összehasonlítást végezni az általa eddig is használt, a 2015-ös géphez jobban hasonlító modell és a „hátsó tankos” változat között. Rossiék már a téli gyakorlások során is próbálkoztak a radikális újítással, ám akkor elvetették a dolgot, s úgy tűnik, mostanra sem változott a véleményük: „Sikerült eldöntenünk, hogy továbbra is a hagyományos tankkialakítással fogunk versenyezni” – jelentette ki az olasz.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: