A Michelin az idei évre tért vissza a MotoGP hivatalos gumibeszállítójaként, miután a Bridgestone a 2015-ös szezon végén elhagyta a sportágat. A francia céggel kapcsolatban már a tavalyi teszteken is felmerültek aggályok, ám az első komolyabb baleset Loris Baz nevéhez fűződött, aki februárban a sepangi célegyenesben esett hatalmasat – a gumigyártó magyarázata szerint egy defekt okozta a pilóta balesetét. A múlt hétvégi Argentin Nagydíjon aztán Scott Redding hátsó abroncsáról vált le a futófelület, amely miatt a lerövidített távú versenyen kötelezővé is tették a motorcserét.
A legtöbben természetesen a Michelint hibáztatják az incidensekért, ám néhányan már rámutattak, hogy mindkét balesetben egy az átlagnál magasabb, ráadásul Ducatin ülő motoros volt az érintett. Valentino Rossi a hétvégi austini viadalt megelőző sajtótájékoztatón is erre hívta fel a figyelmet:
„Szerintem két tényező együttesen játszik közre” – idézi az olaszt a crash.net szakoldal. „Egyrészt a magasabb pilótákról van szó, akik nyilván nehezebbek is, mint például Baz és Redding. Én szintén a magasabbak közé tartozom. Viszont szerintem a magasság mellett fontos a motor típusa is. Mivel a téli tesztek, valamint a katari és argentínai versenyek során sem voltak gumiproblémáink a Yamahánál. A múlt héten is készen álltunk rá, hogy teljesítsük a 25 körös versenyt. Szerencsére sem az érzéssel, sem a gumi hőmérsékletével nincsenek gondjaink.”
„Szóval remélem, hogy a többi gyártó, jelen esetben a Ducati, meg tudja oldani a problémáit. Mert ha nem, akkor az összes többi márkának is a nagyon-nagyon-nagyon kemény gumival kell versenyezniük, és ez szerintem nem tesz jót sem a show-nak, sem a teljesítménynek. Ezért úgy vélem, meg kell oldaniuk a problémáikat” – jelentette ki Rossi.