DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Motor

Kik bukták a legtöbbet és a legkevesebbet eddig idén?

Félidejénél jár a gyorsasági motoros világbajnokság 2015-ös szezonja, ez alkalomból pedig a motogp.com összegyűjtötte, hogy kik estek el idén a legtöbbször, és kik azok, akik a legtöbbet tudtak javítani ebben a tekintetben az előző idényekhez képest.

A bukások gyakori velejárói a gyorsasági motorsportnak, mégis vannak olyan versenyzők, akik sokkal többször szenvednek balesetet, mint társaik. Egyeseknek ugyanakkor sikerül levetkőzniük magukról ezt a rossz tulajdonságot, és képesek az évek múlásával jóval stabilabb teljesítményt nyújtani: a motogp.com összeállítása azt elemzi, hogy a világbajnokság egyes kategóriáin belül kik fejlődtek a legtöbbet ezen a téren.

21848_orig_b07de5fc94fa589f87e51b933bbcbda3
 
A MotoGP-ben legnagyobb előrelépést kétségtelenül Andrea Iannone könyvelhette el: királykategóriás újonc szezonjában 12, tavaly 14 alkalommal perecelt, idén azonban mindösszesen egyszer bukott! Nála csak két versenyző szenvedett kevesebb alkalommal balesetet, nevezetesen a vb-címért küzdő két yamahás, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo, akik még egyetlen egyszer sem estek 2015-ben! Iannone egy éve ilyenkor már hat bukásnál járt, ezzel ő javított a legtöbbet az összes géposztályt figyelembe véve.
 
A ducatis olasz kiegyensúlyozottsága harmadik helyet ér egyelőre az összetettben, ám még ennél is látványosabb Johann Zarco fejlődése a Moto2-ben: a fiatal francia tavaly ilyenkor már öt bukásnál járt, idén azonban csupán egy esést könyvelhetett el, s ez a pontversenyben is megmutatkozik, hiszen toronymagasan vezeti a tabellát. A Moto3-ban is hasonló a helyzet Enea Bastianini esetén, aki hat helyett csupán két esést mutatott be eddig idén, a bajnokságban pedig a második helyet foglalja el.
 
Persze vannak olyanok is, akik épp ellenkező tendenciát mutatnak: Mike di Meglio, Axel Pons és Sam Lowes például fejenként tíz-tíz esést produkáltak a 2015-ös évad első felében. A legérdekesebb a brit esete, hiszen ő nagyrészt az edzéseken veszíti el uralmát a motorja felett, miközben a határokat próbálja kitapasztalni: ez nagyban hasonlít Marc Marquez újonc évére a MotoGP-ben, amikor a spanyol szintén sokszor esett, ám csak nagyon ritkán a futamok során.
 
Ha a kategóriák közötti viszonyokat nézzük, nem meglepő módon a Moto3-ban láthattuk eddig a legtöbb bukást: összesen 193 esést szenvedtek el a legkisebb géposztály szereplői. Közülük is kiemelkedik Karel Hanika és Tatsuki Suzuki, akik egyenként 11 alkalommal baleseteztek. A cseh már tavaly is a toplista második helyét foglalta el 24 bukással – úgy látszik, ő egyelőre nem tudja magáról lemosni a „pereckirály” címkét.



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: