DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Élő cikkek

Így zajlott az első szabadedzés az Osztrák Nagydíjon

Az F1-esek már a szomszédban vannak: pénteken 10 órakor indul az első tréning a Red Bull Ringen, melyről a Formula.hu a szokásos frissülő, szöveges-képes közvetítésben tudósít.

Köszöntünk mindenkit újra két héttel az eseménydús bakui hétvége után. Ezúttal az azeri fővárostól röpke 3000 kilométerre vagyunk, a spielbergi hegyek lábánál.

Ausztriában eddig egyetlen dolog foglalkoztatott mindenkit: Hamilton és Vettel ütközésének utóhatása. A legérdekesebb írás, amit a témában ajánlhatunk, kollégánk beszámolója a helyszínről: ebből kiderül, hogy közelről nézve mégsem annyira szent a béke, mint azt a nagy nyilvánosságnak mutatták.

Mostantól szabad edzeni: kezdődik az FP1 Ausztriában.

Egy gyorskör – tényleg nagyon gyors – a Red Bull Ringen. 

Két beugró az edzésen: Alfonso Celis a Force Indiát, Szergej Szirotkin a Renault-t vezeti délelőtt. Perez és Hülkenberg a trénig után visszaveszi helyét.

Verstappené az első gyorskör 10 perc után: 1:09,481.

Egy kis időjárás-jelentés: az égbolt tiszta, a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté 36 Celsius.

15 perc már eltelt, de továbbra is csak Verstappen rendelkezik mért körrel (1:08.409) lágy gumikon.

A versenyhétvégén a leglágyabb három keverék áll a pilóták rendelkezésére: a lágy, szuperlágy és ultralágy, amelyet eredetileg utcai pályákra szánt a Pirelli, de egyre több hagyományos aszfaltcsíkon is feltűnik.

A mezőnyből mindenki rendelkezik már legalább egy bemelegítő körrel, kivéve Valtteri Bottast, aki ma még nem hagyta el a bokszot.

Stroll szuperlágyon teljesített két gyorskört, melyekkel 1,2 másodperccel lassabb Verstappennél – a hátsó gumik már túl is melegedtek a Williamsen.

Raikkönen az 1-es kanyar bukóteréből gurult vissza a pályára.

Megszaporodtak a köridők a listán: Bottas az új leggyorsabb ultralágyon, Verstappen továbbra is tartja a második helyet korábbi körével, mögötte Ocon és Hamilton.

Bottas 1:07,591-et futott: ez már a tavalyi 1:07,9-es pole-pozíció alatt.

Vettel is megpördült, hátrafelé gurul a pályán Ferrarijával.

Ez még Raikkönen megperdülése volt.

Eközben a két Mercedes az élen: 1:06,845-tel Bottas vezet Hamilton előtt. Egyedül Raikkönennek nincs mért köre.

Időközben Stroll is hibázott, majd Verstappen látogatta meg a kavicságyat – jobb hátsó kerekét oda is csapta a falnak.

Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen és Kvjat az első öt sorrendje: csupán három tizedmásodpercre a tavalyi körrekord, amelyet a Q2-ben értek el – a Q3-ban leesett az eső, azért volt annyival lassabb a pole-pozíciós szint.

Az edzés elején megpördülő, aztán bokszban veszteglő Raikkönen is feliratkozott az eredménylistára, a 9. pozícióba.

Raikkönen magányosan körözget a pályán, miközben a többiek a szokásos edzés közepi szünetüket töltik. Negyedik helyre jött fel a finn.

Az edzés féltávjánál így állunk:

Ezért különleges helyszín a Red Bull Ring. (Fotó: Williams)

Raikkönen is visszatért a bokszba, most már tényleg nincs senki a pályán. 39 perc maradt még hátra.

Szerencsére a szünet nem tartott sokáig, a két Williams és Palmer már kint, valószínűleg sorban érkeznek a többiek is.

Bottas 1:06,345-re javította a legjobb kört, ezúttal viszont szuperlágyon érte el az erős időt.

1:06,228: Ez a pályacsúcs, érdemes figyelni, mikor érik el a versenyzők.

Sainz is megcsúszott az 1-es kanyarban, majd nyírt egy kis füvet, miközben menetirányba fordult.

Kvjat a kavicságyba csúszott a 4-esben, Grosjean defektet kapott, a felvételek szerint a rázókövet használta túl agresszíven.

Eközben Bottas is megcsúszott az egyes kanyarban, a Mercedes is kiforgott.

A McLarenek sem állnak gyakran ilyen jól: Vandoorne 5., Alonso 9. helyen.

Hamilton pedig megdönti az imént említett pályacsúcsot: 1:05,975-tel az élen.

Ráadásul mindezt lágy gumin érte el – lesz itt még gyorsulás, az garantált.

A Mercedes 1-2-ben áll az élen, mögöttük Vettel, Bottas és Ricciardo.

Érdekes végigfutni azon, ki milyen gumin érte el legjobb körét: csupán hárman lágyon (Hamilton, Verstappen és az utolsó Ericsson), négyen ultralágyon, és 13-an szuperlágyon.

Már péntek délelőtt is népes tömeg ült ki a lelátókra.

Verstappen törte meg a Mercedesek fölényét, beékelődött Hamilton és Bottas közé.

Ericsson csupán 12 kört tett meg az edzésen, mégpedig azért, mert autója a tréning többségében ilyen formában volt:

Továbbra is látunk kisebb-nagyobb vezetői hibákat, Hamilton is elhagyta a pályát az 1-es kanyarban.

Verstappen legjobb első szektort teljesített, a 3-as kanyarban azonban lecsúszott, a rázókő megdobta, és megpördült.

Mindez az utolsó percben történt: így kijelenthető, hogy Hamilton az első szabadedzés leggyorsabbja.

A legjobb 10 helyezett sorrendje:

Itt a délelőtti edzés beszámolója, folytatás 14 órakor.