Már péntek délelőtt is népes tömeg ült ki a lelátókra.
Itt a délelőtti edzés beszámolója, folytatás 14 órakor.
A legjobb 10 helyezett sorrendje:
Mindez az utolsó percben történt: így kijelenthető, hogy Hamilton az első szabadedzés leggyorsabbja.
Verstappen legjobb első szektort teljesített, a 3-as kanyarban azonban lecsúszott, a rázókő megdobta, és megpördült.
Továbbra is látunk kisebb-nagyobb vezetői hibákat, Hamilton is elhagyta a pályát az 1-es kanyarban.
Ericsson csupán 12 kört tett meg az edzésen, mégpedig azért, mert autója a tréning többségében ilyen formában volt:
Verstappen törte meg a Mercedesek fölényét, beékelődött Hamilton és Bottas közé.
Érdekes végigfutni azon, ki milyen gumin érte el legjobb körét: csupán hárman lágyon (Hamilton, Verstappen és az utolsó Ericsson), négyen ultralágyon, és 13-an szuperlágyon.
A Mercedes 1-2-ben áll az élen, mögöttük Vettel, Bottas és Ricciardo.
Ráadásul mindezt lágy gumin érte el – lesz itt még gyorsulás, az garantált.
Hamilton pedig megdönti az imént említett pályacsúcsot: 1:05,975-tel az élen.
A McLarenek sem állnak gyakran ilyen jól: Vandoorne 5., Alonso 9. helyen.
Eközben Bottas is megcsúszott az egyes kanyarban, a Mercedes is kiforgott.
Kvjat a kavicságyba csúszott a 4-esben, Grosjean defektet kapott, a felvételek szerint a rázókövet használta túl agresszíven.
Sainz is megcsúszott az 1-es kanyarban, majd nyírt egy kis füvet, miközben menetirányba fordult.
1:06,228: Ez a pályacsúcs, érdemes figyelni, mikor érik el a versenyzők.
Bottas 1:06,345-re javította a legjobb kört, ezúttal viszont szuperlágyon érte el az erős időt.
Szerencsére a szünet nem tartott sokáig, a két Williams és Palmer már kint, valószínűleg sorban érkeznek a többiek is.
Raikkönen is visszatért a bokszba, most már tényleg nincs senki a pályán. 39 perc maradt még hátra.
Ezért különleges helyszín a Red Bull Ring. (Fotó: Williams)
Az edzés féltávjánál így állunk:
Raikkönen magányosan körözget a pályán, miközben a többiek a szokásos edzés közepi szünetüket töltik. Negyedik helyre jött fel a finn.
Az edzés elején megpördülő, aztán bokszban veszteglő Raikkönen is feliratkozott az eredménylistára, a 9. pozícióba.
Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen és Kvjat az első öt sorrendje: csupán három tizedmásodpercre a tavalyi körrekord, amelyet a Q2-ben értek el – a Q3-ban leesett az eső, azért volt annyival lassabb a pole-pozíciós szint.
Időközben Stroll is hibázott, majd Verstappen látogatta meg a kavicságyat – jobb hátsó kerekét oda is csapta a falnak.
Eközben a két Mercedes az élen: 1:06,845-tel Bottas vezet Hamilton előtt. Egyedül Raikkönennek nincs mért köre.
Ez még Raikkönen megperdülése volt.
Kimi goes for a spin down at Turn One
— Sky Sports F1
P1 LIVE:
Sky Go: https://t.co/HqbjtZq4Qm
Blog: https://t.co/seVLOOnkkI#SkyF1 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/AIGTeYZpGu
Vettel is megpördült, hátrafelé gurul a pályán Ferrarijával.
Bottas 1:07,591-et futott: ez már a tavalyi 1:07,9-es pole-pozíció alatt.
Megszaporodtak a köridők a listán: Bottas az új leggyorsabb ultralágyon, Verstappen továbbra is tartja a második helyet korábbi körével, mögötte Ocon és Hamilton.
Raikkönen az 1-es kanyar bukóteréből gurult vissza a pályára.
Stroll szuperlágyon teljesített két gyorskört, melyekkel 1,2 másodperccel lassabb Verstappennél – a hátsó gumik már túl is melegedtek a Williamsen.
A mezőnyből mindenki rendelkezik már legalább egy bemelegítő körrel, kivéve Valtteri Bottast, aki ma még nem hagyta el a bokszot.
A versenyhétvégén a leglágyabb három keverék áll a pilóták rendelkezésére: a lágy, szuperlágy és ultralágy, amelyet eredetileg utcai pályákra szánt a Pirelli, de egyre több hagyományos aszfaltcsíkon is feltűnik.
15 perc már eltelt, de továbbra is csak Verstappen rendelkezik mért körrel (1:08.409) lágy gumikon.
Egy kis időjárás-jelentés: az égbolt tiszta, a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté 36 Celsius.
Verstappené az első gyorskör 10 perc után: 1:09,481.
Két beugró az edzésen: Alfonso Celis a Force Indiát, Szergej Szirotkin a Renault-t vezeti délelőtt. Perez és Hülkenberg a trénig után visszaveszi helyét.
Egy gyorskör – tényleg nagyon gyors – a Red Bull Ringen.
10 corners in 15 seconds #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/iBpnQdKfP7
— Formula 1 (@F1) 2017. július 7.
Mostantól szabad edzeni: kezdődik az FP1 Ausztriában.
Ausztriában eddig egyetlen dolog foglalkoztatott mindenkit: Hamilton és Vettel ütközésének utóhatása. A legérdekesebb írás, amit a témában ajánlhatunk, kollégánk beszámolója a helyszínről: ebből kiderül, hogy közelről nézve mégsem annyira szent a béke, mint azt a nagy nyilvánosságnak mutatták.
Köszöntünk mindenkit újra két héttel az eseménydús bakui hétvége után. Ezúttal az azeri fővárostól röpke 3000 kilométerre vagyunk, a spielbergi hegyek lábánál.