Míg Fernando Alonso végre megszerezte a Ferrari első idei dobogós helyét Sanghajban és közvetlenül a Mercedesek mögött ért célba, Kimi Raikkönen vesszőfutása folytatódott, mindössze nyolcadik pozícióban szelte át a célvonalat. Felmerülhetett a kérdés, hogy a gondok forrása talán az új alváz, amelyet azután kapott meg, hogy a régin a bahreini verseny utáni tesztelésen repedéseket észleltek - a körözgetés emiatt félbe is maradt, mivel kockázatosnak ítélték meg a folytatást.
Raikkönen azonban cáfolta a feltételezést: "Inkább a vezetési stílusom, a hideg körülmények és a gumikezelés nehézségeinek kombinációja miatt szerepeltem így. Ha az autóval lett volna gond, nem lett volna gyors az új gumikon. A pálya karakterisztikájának is volt benne szerepe."
A csapat az első felfüggesztésen módosított, hogy könnyebben vezethetővé tegyék a 2007-es világbajnok autóját, ám Raikkönen végig küszködött a tapadással, vezetési stílusa miatt nem tudta eléggé felhevíteni az első abroncsokat. "Nem dolgozom meg túl keményen a gumikat, ezért amikor nedvesek és hidegek a körülmények, nem melegednek meg eléggé. Ha új szett kerül fel, az jól működik egészen addig, amíg a hátsó el nem fogy. Ilyenkor lassítanod kell, a gumik lehűlnek, visszaút pedig nincsen."
"Nincs erre semmilyen bűvésztrükk, amivel hirtelen meg tudnám változtatni a stílusom, hogy megfelelő legyen. A mostani jól működik néhány helyszínen, máshol viszont nem. Megoldásokat kell keresni erre a helyzetre, mert ha egyszer belekerülünk, akkor nem tudunk kimászni belőle - ez pedig főleg a versenyen fájó" - zárta Raikkönen, aki egyelőre csupán a bajnoki tabella 12. helyét foglalja el.