DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Túraautó

Ekström véget vetett az Audi nyeretlenségének

Négy biztonsági autós szakaszon, egy merész taktikán és számos előzésen át vezetett Mattias Ekström útja a DTM zandvoorti futamának megnyeréséig, amivel megszakította az Audi egy, és saját maga három éven át tartó nyeretlenségi sorozatát.

A negyedik rajthelyet megszerző, ám feltartás miatt öthelyes büntetést kapó svéd kockázatot vállalt, és az előtte állókkal ellentétben a keményebb gumikeverékeken kezdte meg a versenyt, abban a reményben, hogy a későbbiekben ki tudja majd használni a lágyabb abroncsok nyújtotta nagyobb tapadást.

 

A felvezető kör Timo Glock rajtrácson ragadt autójával indult, és bár a korábbi F1-es pilóta végül el tudott indulni, ám mivel minden autó elhaladt már mellette, így a mezőny közepe helyett csak az utolsó helyre sorakozhatott fel.

 

Az első sorban a második helyről startoló újdonsült bajnok, Marco Wittmann kapta el jobban a rajtot és az 1-es kanyarban be is tudott bújni Mike Rockenfeller mellett, átvéve ezzel a vezetést. Noha Wittmann lélegzetvételnyi előnyt épített ki az első körben, Rocky hamar visszazárkózott rá, bár csatájuk egy ideig még nem bontakozhatott ki, mivel a 4. körben a pályára lépett a biztonsági autó, miután Adrian Tambay Audija kisodródott az egyik gyors kanyarban, és a pálya nyomvonalához közel, a szalagkorlátnak csapódva állt meg.

 

Miután szabaddá vált az út, Rockenfeller folytatta a nyomásgyakorlást, és nagyjából tíz kör elteltével utat is talált Wittmann mellett, amire válaszul a BMW pilótája azonnal a bokszba is hajtott, hogy letöltse kötelező kerékcseréjét. Pillanatokkal később ismét a safety car vette át az irányítás a futam folyása felett, miután Augusto Farfus bukott látványosan a sikánban, köszönhetően az őt hátulról meglökő, a brazil szerint "fékezni elfelejtő" Daniel Juncadella hathatós közreműködésének.

 



Rockenfeller erre a biztonsági autóra nem reagált kerékcserével, mint ahogy a harmadikra sem - amit Nico Müller kiesése okozott egy másik Mercedesszel, Christian Vetorisszal való ütközés után -, így ekkorra a friss gumikon Wittmann már vissza is zárkózott mögé.

 

A safety car hamarosan negyedszer is közbeavatkozott Gary Paffett falnak csapódása után, így amikor Rockenfeller végül kiállt kereket cserélni, csak a mezőny végére jött vissza, és a futamot 16. helyen fejezte be.

 

Ami viszont balszerencse volt számára, az jól jött Ekströmnek - a svéd az összesűrűsödő mezőnyben gyorsan tudott előrelépdelni a lágy gumijainak köszönhetően az utolsó körökben, szoros csata után megelőzte az élen álló Wittmannt és végül 7 másodperces előnnyel futott be a célba, ezzel első győzelmét szerezve a 2011-es valenciai futam óta, és megszerezve az Audi hőn áhított idei első diadalát.

 

Wittmann lett a második, így idén először állhatott dobogóra úgy, hogy nem nyert, míg a harmadik helyen célba érő Martin Tomczyk szintén egy hosszú sorozatot szakított meg, hiszen két év után először volt jelenése a pódiumon a BMW-vel.

 

Edoardo Mortara Ekströméhez hasonló taktikával a mezőny végéről a 4. helyig tudott feljönni, míg az új specifikációjú autójával Vietoris lett a Mercedes legeredményesebb pilótája az 5. pozícióban.

 

A csapatok bajnoksága is eldőlt, a Wittmannal és Maxime Martinnal felálló BMW Team RMG behozhatatlan előnyre tett szert a szezonzáró hockenheimi verseny előtt. Így már csak a márkák pontversenyében maradt nyitott kérdés, ahol a BMW most 21 ponttal vezet az Audi előtt.

 

A verseny végeredménye:

 

# Versenyző Márka Idő
1 Mattias Ekstrom Audi 1:16:35.761
2 Marco Wittmann BMW 7.414
3 Martin Tomczyk BMW 11.144
4 Edoardo Mortara Audi 12.234
5 Christian Vietoris Mercedes 12.730
6 Maxime Martin BMW 14.260
7 Pascal Wehrlein Mercedes 15.128
8 Daniel Juncadella Mercedes 15.729
9 Robert Wickens Mercedes 16.182
10 Timo Scheider Audi 16.792
11 Joey Hand BMW 20.736
12 Vitaly Petrov Mercedes 21.518
13 Timo Glock BMW 23.799
14 Antonio Felix da Costa BMW 24.233
15 Jamie Green Audi 25.008
16 Mike Rockenfeller Audi 36.746
17 Bruno Spengler BMW 45.591
18 Miguel Molina Audi +1 kör

 

Kiesők:
Gary Paffett Mercedes
Nico Muller Audi
Augusto Farfus Jr. BMW
Paul Di Resta Mercedes
Adrien Tambay Audi

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: