Megnyugtató, 39 pontos előnnyel vágott neki a hétvégének, de még így is a legjobb pozícióból kezdhette meg a versenyt Marco Wittmann, aki szombaton rajtelsőséget gyűjtött Edoardo Mortara és Mike Rockenfeller előtt. Mindannyian lágy gumikkal startoltak: az első négy sorból egyedül az ötödik helyezett Timo Scheider választott keményebb abroncsokat.
Wittmann a piros lámpák kialvása után megtartotta első helyét, miközben Mike Rockenfeller feljött a másodikra. Timo Scheider kiszámítható módon rögtön vesztett pár pozíciót, annak ellenére is, hogy a hatodik helyről rajtoló Miguel Molina autója már az első körben lelassult. Visszaesett az utolsó helyre, és már a kör végén kiállt a bokszba. A bajnokág második helyezettjének, Mattias Ekströmnek, aki csak az utolsó előtti helyről indult, szintén korán kellett nem tervezett kiállást végrehajtania. Majd mind a ketten kiálltak a garázsba, az Audi versenye nem indult biztatóan.
A 3. körben két Mercedes is megelőzte az addig negyedik Jamie Greent, Daniel Juncadella és Paul Di Resta. Timo Scheider ekkor már csak a 10. helyen járt. Nem sokkal később Pascal Wehrlein hátulról meglökte Scheidert, aki Nico Müllert találta el, az utóbbi két versenyző megforgott. A német bajnok autója csúnyán megsérült, még az ajtó is kinyílt menet közben - ő is kiállt a versenyből, a szintén sérülést összeszedő Nico Müllerrel együtt pedig tíz kör alatt négy autót vesztett az Audi.
Az események harciasan zajlottak tovább a pontszerző helyeken, a visszaeső Jamie Green Augusto Farfust tolta ki a pályáról. Ekkor Vitalij Petrov - korábbi megpördülése ellenére - pontszerző helyen állt, a szezon során először.
Augusto Farfus volt az első a 19. körben, aki megnyitotta a kiállásokat. A kemény gumikkal versenyzők közül Scheider elvesztésével Martin Tomczyk, a 10. helyezett haladt a legelőkelőbb helyen. Marco Wittmann két körrel később érkezett, a sorrend pedig nem változott a kerékcserék során: Wittmann, Rockenfeller, Mortara, Di Resta és Juncadella alkotta az első ötöt.
A fordított taktikán levők közül - akik a kiállásnál a lágyabb gumikat tették fel - Martin Tomczyk került vissza legelőrébbre, a 11. pozícióba, innen kellett előreverekednie magát a jobban tapadó abroncsokkal. Augusto Farfust könnyedén meg is előzte, amivel feljött a pontszerző helyek közé. A brazil pilóta csúnyán visszaesett a sorrend legvégére, majd a versenyből is kiállt.
A hátsó helyeket leszámítva sok esemény történt a futam második részében. Marco Wittmann idei negyedik győzelmét is megszerezte, sokkal könnyebben nyert, mint a Red Bull Ringen - habár Mike Rockenfeller a végére 1,3 másodpercre faragta a különbséget. Edoardo Mortara állt még a dobogóra, az idei legjobb versenyét teljesítő Mercedes-páros, Paul Di Resta és Daniel Juncadella előtt. Egy harmadik Mercedes, Christian Vietoris következett Maxime Martin előtt.
Martin Tomczyk végül a nyolcadik helyre jött előre a lágy gumikkal - ezúttal sem a fordított taktika lett a nyerő. Robert Wickens és Pascal Wehrlein zárta a pontszerző helyeket - két újabb Mercedes, a márka versenyzői közül öten végeztek a legjobb tíz között. Vitalij Petrov a futam ígéretes első része ellenére az utolsó, 18. pozícióban zárt.
Nürburgring után Marco Wittmann egészen elképesztő előnnyel áll a bajnokság élén - 120 pontot gyűjtött, a második helyezettek neve mellett 56 egység áll: Mattias Ekströmön kívül már Mortarának is ennyi van. Mike Rockenfeller visszajött a 4. pozícióba, Paul Di Resta 17.-ről a 14. helyre lépett előre, megduplázta eddigi pontjai számát.
Folytatás négy hét múlva, a Lausitzringen következik.
A verseny végeredménye:
Versenyző | Márka | Körök | Idő/Hátrány | ||
1. | Marco Wittmann | BMW | 49 | 1:09:42.802 | |
2. | Mike Rockenfeller | Audi | 49 | 1.286 | |
3. | Edoardo Mortara | Audi | 49 | 12.019 | |
4. | Paul Di Resta | Mercedes | 49 | 12.815 | |
5. | Daniel Juncadella | Mercedes | 49 | 13.717 | |
6. | Christian Vietoris | Mercedes | 49 | 24.918 | |
7. | Maxime Martin | BMW | 49 | 28.921 | |
8. | Martin Tomczyk | BMW | 49 | 38.521 | |
9. | Robert Wickens | Mercedes | 49 | 43.197 | |
10. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 49 | 45.377 | |
11. | Adrien Tambay | Audi | 49 | 48.071 | |
12. | Bruno Spengler | BMW | 49 | 49.834 | |
13. | Antonio Felix da Costa | BMW | 49 | 50.150 | |
14. | Joey Hand | BMW | 49 | 50.955 | |
15. | Jamie Green | Audi | 49 | 52.771 | |
16. | Gary Paffett | Mercedes | 49 | 57.056 | |
17. | Timo Glock | BMW | 49 | 58.557 | |
18. | Vitaly Petrov | Mercedes | 48 | 1 kör | |
Kiesők: | |||||
Augusto Farfus | BMW | 35 | |||
Nico Müller | Audi | 10 | |||
Timo Scheider | Audi | 8 | |||
Miguel Molina | Audi | 4 | |||
Mattias Ekström | Audi | 3 |