A mezőny már reggel nyolckor kigurult a pályára, a nyitó szabadedzésen esős körülmények fogadták a résztvevőket. Timo Glock, aki Ausztriában idei első dobogóját szerezte meg, 1:27.454-es körrel kezdett. A Mercedes már a futam előtt kijelentette, hogy az eső a kezükre játszhat a hétvégén: Glock mögött négy C-Coupé következett, az élen a Red Bull Ringen kizárt Robert Wickensszel és fiatal csapattársával, Pascal Wehrleinnel. A bajnokság éllovasa, Marco Wittmann viszonylag kevés körrel (22) csupán 13. hellyel nyitott.
A felszáradó pályának hála az idők közel négy másodpercet javultak a második edzésre, annál nagyobb meglepetést okozott, a Mercedes így is az élen tudott zárni. A stuttgartiak elöl megszokott nevei helyett Paul Di Resta - az első edzésen hetedik - futotta meg a legjobb kört, mindössze 9 ezredmásodperccel az audis Timo Scheider és 16-tal a BMW-s Marco Wittmann mögött. Alig több mint 0,05 másodpercen belül zárt két további M4, Antonio Felix da Costa és a továbbra is gyors Timo Glock személyében.
A tavaly itt futamot nyerő Robert Wickens másodikról a 21. helyig csúszott vissza, a DTM-ben mindig is jellemző kiélezett erőviszonyokat jelzi, hogy lemaradása 0,756 másodperc. Az időjárás azonban ezen az edzésen is főszerepet játszott, a zápor ezúttal sem maradt el, a mérvadó köröket mindenki a gyakorlás első, száraz felében teljesítette.
Az időmérő edzésre is korai időpontban, 13:45-kor kerül sor.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Timo Glock | BMW | 1:27.454 | 27 | |
2. | Robert Wickens | Mercedes | 1:27.712 | 0.258 | 29 |
3. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:28.321 | 0.867 | 27 |
4. | Gary Paffett | Mercedes | 1:28.691 | 1.237 | 31 |
5. | Christian Vietoris | Mercedes | 1:28.693 | 1.239 | 34 |
6. | Nico Müller | Audi | 1:28.797 | 1.343 | 31 |
7. | Paul Di Resta | Mercedes | 1:28.830 | 1.376 | 32 |
8. | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:28.882 | 1.428 | 31 |
9. | Miguel Molina | Audi | 1:28.981 | 1.527 | 27 |
10. | Maxime Martin | BMW | 1:28.990 | 1.536 | 23 |
11. | Martin Tomczyk | BMW | 1:29.038 | 1.584 | 30 |
12. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:29.044 | 1.590 | 34 |
13. | Marco Wittmann | BMW | 1:29.121 | 1.667 | 22 |
14. | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:29.305 | 1.851 | 32 |
15. | Augusto Farfus | BMW | 1:29.387 | 1.933 | 26 |
16. | Timo Scheider | Audi | 1:29.664 | 2.210 | 27 |
17. | Mike Rockenfeller | Audi | 1:29.980 | 2.526 | 24 |
18. | Jamie Green | Audi | 1:30.234 | 2.780 | 32 |
19. | Joey Hand | BMW | 1:30.244 | 2.790 | 27 |
20. | Bruno Spengler | BMW | 1:30.825 | 3.371 | 26 |
21. | Edoardo Mortara | Audi | 1:32.673 | 5.219 | 24 |
22. | Mattias Ekström | Audi | 1:32.697 | 5.243 | 28 |
23. | Adrien Tambay | Audi | 1:32.769 | 5.315 | 28 |
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Paul Di Resta | Mercedes | 1:23.578 | 26 | |
2. | Timo Scheider | Audi | 1:23.587 | 0.009 | 26 |
3. | Marco Wittmann | BMW | 1:23.594 | 0.016 | 24 |
4. | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:23.602 | 0.024 | 24 |
5. | Timo Glock | BMW | 1:23.629 | 0.051 | 28 |
6. | Adrien Tambay | Audi | 1:23.640 | 0.062 | 24 |
7. | Nico Müller | Audi | 1:23.752 | 0.174 | 28 |
8. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:23.768 | 0.190 | 24 |
9. | Bruno Spengler | BMW | 1:23.830 | 0.252 | 26 |
10. | Mattias Ekström | Audi | 1:23.872 | 0.294 | 25 |
11. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:23.984 | 0.406 | 25 |
12. | Christian Vietoris | Mercedes | 1:24.059 | 0.481 | 26 |
13. | Mike Rockenfeller | Audi | 1:24.092 | 0.514 | 26 |
14. | Jamie Green | Audi | 1:24.115 | 0.537 | 28 |
15. | Edoardo Mortara | Audi | 1:24.118 | 0.540 | 23 |
16. | Maxime Martin | BMW | 1:24.191 | 0.613 | 24 |
17. | Martin Tomczyk | BMW | 1:24.248 | 0.670 | 23 |
18. | Miguel Molina | Audi | 1:24.250 | 0.672 | 28 |
19. | Augusto Farfus | BMW | 1:24.250 | 0.672 | 25 |
20. | Gary Paffett | Mercedes | 1:24.268 | 0.690 | 24 |
21. | Robert Wickens | Mercedes | 1:24.334 | 0.756 | 25 |
22. | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:24.636 | 1.058 | 22 |
23. | Joey Hand | BMW | 1:25.191 | 1.613 | 23 |