DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
Gokart

Gyutai Péter: Egy meglepetés-győzelem, és ami mögötte van

Csoda? Netán szerencse állna egy-egy váratlan győzelem mögött? Semmiképp sem. Sokkal inkább kőkemény munka, profi segítők és igen, a végén egy kis szerencse, hogy az időjárás felszínre hozza a sok befektetett munka eredményét.

A MGSZ-MNASZ MAGYAR Országos Gokart Bajnokság legutóbbi, dunaszerdahelyi versenye a Rotax Max Masters kategóriában komoly meglepetést hozott. A nagy esélyesnek számító, idén szinte mindent megnyerő Fodor Gézát a Kecskeméti MSE versenyzője, Gyutai Péter legyőzte az esőtől áztatott pályán. A győztest többek között arról kérdeztük, minek köszönheti a sikert.

 



- Mióta versenyzel, milyen kategóriákban indultál eddig és milyen eredményekkel?

- 2008 óta gokartozok versenyszerűen. A Super World Formulában (SWF) kezdtem a Pénzes ASE színeiben, ahol az év végi 3. hely volt a legjobb eredményem. 2011-ben váltottam, azóta a Rotax Max Masters-ben versenyzem. Az első két évben az Energy csapat színeiben mentem, és az is egy nagyon szép időszak volt, náluk is sokat fejlődtem. Aztán, 2013-ban a Kecskeméti MSE csapatfőnökétől és egyben versenyzője, Birizdó Imi egy olyan ajánlattal csábított csapatához, amire nem tudtam nemet mondani.

 

- Éspedig?

- Imit eleve nagyon sokra tartom, fiatal kora ellenére már a vb-n is igen jó eredményeket produkált, így az, hogy vele egy csapatban mehetek és tőle tanulhatok, nekem önmagában garancia volt arra, hogy itt versenyzőként tovább fejlődhetek. Mellette a másik személy, akinek a jelenléte nagyon fontos volt számomra, az Karlik István, akit Imi szerelőként jelöl ki mellém. Ő hatalmas elismerésnek örvend a szakmában, az egyik legjobb szerelő idehaza, így tudtam, amíg ő és Imi itt vannak, addig a lehető legjobb kezekben vagyok.

- Hogy sikerült ennek fényében első közös évetek tavaly?

- Nagyon rosszul, de rajtunk kívülálló problémák hátráltattak minket. Nem is elsősorban technikai problémákra gondolok, hanem olyan balszerencsés versenyszituációkra, amiket nem lehetett kivédeni. Szinte mindig történt valami. Az idei évünk valamivel már jobban alakult eddig, bár néhány műszaki probléma még mindig kísértett minket.

 

- A legutóbbi, dunaszerdahelyi ob viszont a lehető legtökéletesebb eredményt hozta számotokra. Tripláztál, vagyis az időmérőt, az elődöntőt és a döntőt is megnyerted. Minek volt köszönhető ez a siker?

- Elsősorban nem minek, hanem kiknek! A fent említett két úrnak nagyon sokat köszönhetek. Karlik István szerelőm volt az, aki egyszer egy pénteki napon a szakadó esőben rám parancsolt, hogy márpedig tegyünk föl esős gumit, és igenis edzeni fogunk, mert meg kell tanulnom esőben is menni. Azóta több hasonló hétvégét végigedzettem esőben, és tudtam, hogy ennek előbb-utóbb megtérül majd a haszna. Mindig az esőt vártam, amit a dunaszerdahelyi versenyen végre megkaptam. Persze azon a pályán még sosem mentem előtte esőben, de a szabadedzésen volt rá 5 köröm, hogy felmérjem a körülményeket, Imi pedig előttem ment a DD2-es kategóriában, és ahogy lejött a pályáról, konzultáltam vele, hogy hol mire figyeljek. Ez is hozott még a konyhára, Karlik István pedig ismételten olyan beállítást rántott elő csípőből, amivel szintén nagyban megkönnyítette a dolgomat. Az időmérőn négy tizeddel vertem Fodor Gézát, ami nagyon nagy szó, mert ő idén hihetetlen formában versenyez, és szinte mindent megnyer. Szóval, ha azt kérdezed, minek köszönhetem ezt a sikert, akkor azt mondom, hogy először is Birizdó Imi útmutatásainak és Karlik István beállításainak, másodszor pedig a rengeteg esős edzésnek. Technikát is váltottam erre a hétvégére, a Formula K-t Tony Kartra cseréltem, de ennek esőben nem volt nagy jelentősége, száraz pályán több lett volna, úgyhogy szerintem nem emiatt nyertem.

 

- Hogyan alakult maga a két verseny?

- Az első futam rajtját jól bealudtam, így Fodor Géza elment mellettem, de az első kanyarban elfelejtette lezárni az ívet, így szerencsére egyből vissza tudtam venni a pozíciómat. Utána végig szorosan ott loholt a nyomomban, de sikerült magam mögött tartanom, és nyertem. Ezután már olyan eksztázisban voltam egy pole pozícióval és egy futamgyőzelemmel a birtokomban, hogy a második futamot már elég könnyedén tudtam venni, nem görcsöltem rá, tudtam, hogy bármi is történjék, már jó hétvégét zárok. A rajtom megint nem sikerült jól, ezúttal a gépem torpant be, de az első kanyarban sikerült visszavennem két pozíciót, így már csak (Fodor) Géza volt előttem. A 4. kanyarban ő is hibázott egy kicsit, így már újra enyém is volt az 1. hely. Utána végig nagyon jó tempót tudtam diktálni, és egy hibát sem vétettem, aminek köszönhetően a végén 11 mp-cel szeltem át előbb a célvonalat, mint Géza, és 40 mp-cel, mint a 3. helyezett versenyző.

 

- Gratulálunk! Hogyan tovább? Mi lehet még idén elérhető?

- Köszönöm. Jelenleg az ötödik helyen állok a bajnokságban. Két futamot lehet dobni, és ha a dobás utáni állást nézzük, akkor a 2. helyig bezárólag nagyon szoros az állás. Meglátjuk, az utolsó két versenyhétvégén mire megyünk a többiekkel. Nem megyek feltett kezekkel a csatatérre, de nem is szeretném túlgörcsölni a dolgot, hogy nekem most mindenképp 2.-nak kell lennem az év végi összesítésben. Szeretném jól érezni magam, jó csatákat vívni a többiekkel, és hát remélem, mindezt esőben, mert jó lenne többször átélni azt, amit legutóbb, Dunaszerdahelyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: