Az eredeti tervekhez képest 45 perces csúszással indult a túraautó-világbajnokság időmérő edzése. Az eddigi gyakorlásokon a Citroen dominált Lopez és Loeb jóvoltából, s sokáig úgy tűnhetett, az időmérő Q1-es szakaszában Yvan Muller is bejelentkezhet melléjük egy első idővel. Meglepetésre azonban a második magyar futam óta remeklő Gianni Morbidelli teljesítette a legjobb időt 1:22.535-tel - ez egy tizeddel elmaradt Sebastien Loeb hétvégi legjobbjától, Mullert, a megforgó Lopezt és Loeböt megelőzve.
Tom Coronel és Michelisz első-második helyen álltak a Q1 elején, végül hatodik és kilencedik idővel jutottak tovább. A kiesők sora nem jelentett meglepetést: James Thompson vezetésével a három Lada és három TC2-es résztvevő búcsúzott. Hugo Valente, aki a második szabadedzésen összetörte autóját, nem vett részt a kvalifikáción. Franz Engstler megszokott 5 másodperces lemaradásával vitte a TC2-esek pole pozícióját.
A tíz perces második etapot Yvan Muller indította a legjobban, aztán Morbidelli ismét az élre állt RML Chevrolet-jával - 1:22.281-es köre pedig már a hétvége legjobbja volt, egyben a Salzburgring WTCC-s csúcsa. Borkovic, aki az első szakaszt a Citroenek mögött zárta, a többieknél később hajtott pályára, de rögtön első körében kicsúszott, az edzést piros zászlóval kellett megszakítani. Michelisz ideje ekkor 8. helyezést ért.
Rövid mentés után indították újra a maradék 6 és fél percet. Tom Coronel, aztán rögtön Yvan Muller hamar megdöntötte Morbidelli idejét. Muller, Coronel, Morbidelli, Loeb és Lopez jutott tovább az egykörös döntő felvonásba. Tom Chilton a második ROAL Chevrolet-val épphogy kicsúszott onnan. A listán négy Honda következik, akiket Tiago Monteiro vezet a hetedik hellyel: Bennani, a végül kilencedikként végző Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini követi őt. Ez azt jelenti, hogy a második versenyen az első két rajtsort a Hondák töltik majd meg, az élről Tarquini és Michelisz indulhat.
A harmadik szakaszban a salzburgringi hétvégét legerősebben kezdő Jose Maria Lopez futotta meg az első kört, egy nem túl erős 1:22.5-ös időt. Sebastien Loeb és Gianni Morbidelli is megelőzte őt - az olasz negyed másodpercet vert a két Citroenre, tovább folytatva kvalifikációs remeklését. Tom Coronel sem tudott vele mit kezdeni - már csak Yvan Muller vehette el a remeklő olasz elsőségét.
A francia vesztett az első két szakaszban, és bár a pálya végén gyorsabb volt Morbidellinél, a teljes körön 5 századmásodperccel lemaradt tőle. Gianni Morbidelli azok után, hogy a Hungaroringen megszakította a Citroen győzelmi sorozatát, a Salzburgringen időmérőn is legyőzte a francia gyártót. Yvan Muller indulhat mellőle az első sorból, Loeb, Coronel és a vélhetően csalódott Lopez a további sorrend.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Gianni MORBIDELLI | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:22.137 | - |
2 | Yvan MULLER | Citroën C-Elysée WTCC | 1:22.186 | 0.049 |
3 | Sébastien LOEB | Citroën C-Elysée WTCC | 1:22.363 | 0.226 |
4 | Tom CORONEL | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:22.432 | 0.295 |
5 | José María LÓPEZ | Citroën C-Elysée WTCC | 1:22.507 | 0.370 |
6 | Tom CHILTON | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:22.565 | 0.480 |
7 | Tiago MONTEIRO | Honda Civic WTCC | 1:22.790 | 0.705 |
8 | Mehdi BENNANI | Honda Civic WTCC | 1:22.866 | 0.781 |
9 | Norbert MICHELISZ | Honda Civic WTCC | 1:22.871 | 0.786 |
10 | Gabriele TARQUINI | Honda Civic WTCC | 1:22.929 | 0.844 |
11 | René MÜNNICH | Chevrolet RML Cruze TC1 | 1:23.363 | 1.278 |
12 | Dušan BORKOVIĆ | Chevrolet RML Cruze TC1 | ||
13 | James THOMPSON | LADA Granta 1.6T | 1:23.705 | 1.170 |
14 | Rob HUFF | LADA Granta 1.6T | 1:23.722 | 1.187 |
15 | Mikhail KOZLOVSKIY | LADA Granta 1.6T | 1:24.144 | 1.609 |
16 | Franz ENGSTLER | BMW 320 TC | 1:27.550 | 5.015 |
17 | John FILIPPI | SEAT León WTCC | 1:28.245 | 5.710 |
18 | Pasquale DI SABATINO | BMW 320 TC | 1:28.901 | 6.366 |
19 | Hugo VALENTE | Chevrolet RML Cruze TC1 |