Az egy szezonban felhasználható motorokra vonatkozó szabályt az idei szezonban a turbók és az összetettebb energia-visszanyerő rendszerek érkezésével alaposan átalakították: az erőforrásokat alkotóelemenként kezelik, mindegyik elemből összesen ötöt használhat el egy-egy versenyző. Ha valamiből be kell építeni a hatodikat, tízhelyes rajtbüntetést kap a pilóta, míg egy újabb hatodik elemért már csak öthelyest, az első "hetedikért" viszont megint tízet.
A statisztikákat áttekintve azt láthatjuk, hogy a Lotus és a Toro Rosso pilótái állnak a legrosszabbul, hiszen ők négyen érték már el legalább egy elemből a kritikus ötös számot. Rajtuk kívül hasonlóan rossz a helyzete Sebastian Vettelnek, akire a tervek szerint még egy motorcsere vár, ami az alábbi statisztikában egyelőre nem szerepel. A két bajnokesélyes szinte hajszálra ugyanott tart, így egyelőre nem valószínű, hogy ilyen büntetések befolyásolnák a világbajnoki cím sorsát.
ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE | ||
S. Vettel | Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
D. Ricciardo | Red Bull | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
L. Hamilton | Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
N. Rosberg | Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
F. Alonso | Ferrari | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
K. Raikkönen | Ferrari | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
R. Grosjean | Lotus | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |
P. Maldonado | Lotus | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
J. Button | McLaren | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
K. Magnussen | McLaren | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
N. Hülkenberg | Force India | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
S. Perez | Force India | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
A. Sutil | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
E. Gutierrez | Sauber | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
J. Vergne | Toro Rosso | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
D. Kvjat | Toro Rosso | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
F. Massa | Williams | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
V. Bottas | Williams | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
J. Bianchi | Marussia | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
M. Chilton | Marussia | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Lotterer / Kobayashi | Caterham | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
M. Ericsson | Caterham | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 |
A rövidítések feloldása
ICE = belsőégésű motor TC = turbófeltöltő MGU-K = kinetikus energiavisszanyerő-rendszer MGU-H = hőenergiavisszanyerő-rendszer ES = energiacellaCE = vezérlő elektronika